عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه:

تجارت و روابط گمرکی میان کشورهای عضو اکو تسهیل شود

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ترکیه گفت: تجارت و روابط گمرکی میان کشورهای عضو اکو باید تسهیل شود.

تجارت و روابط گمرکی میان کشورهای عضو اکو تسهیل شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حصار چیکلی‌اوغلو رئیس اتاق بازرگانی ترکیه امروز در بیست و یکمین نشست کمیته اجرایی و کمیته‌های تخصصی اتاق بازرگانی و صنعت اکو و اولین نشست کنسرسیوم شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در زمینه انرژی، اظهار داشت: کودتای نافرجام ترکیه بیانگر قدرت دموکراسی بر زور و کودتا شد که با حمایت مردم به عقب رانده شد.

    وی ادامه داد: اتا بازرگانی ترکیه در آن زمان توسط شبکه‌های اجتماعی خود به فعالان اقتصادی هشدار داد که از دموکراسی و شرایط پیش آمده مراقبت کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی ترکیه با بیان اینکه کشورهای مسلمان عضو باید رابطه و تعاملات بیشتری با یکدیگر در منطقه داشته باشند، تصریح کرد: تفاهمات بسیاری در زمینه کشاورزی، نفت، گاز و معادن و سرمایه اجتماعی وجود دارد و این سازمان رتبه خوبی در دنیا دارد، اما سطح پایینی از تجارت داریم و بیشتر سطح تجارت با کشورهای دیگر است، در حالی که باید سطح تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه ترکیه تجربیات خوبی در مورد مکانیزه و مدرن‌سازی گمرکات دارد، عنوان کرد: در این ارتباط با کشور پاکستان پروژه‌هایی در حال اجرا است و امیدواریم با دیگر اعضا نیز کارهای مشترک برای تسهیل تجارت و رفع موارد گمرکی ایجاد شود.

    این فعال بخش خصوصی ترکیه جلسات مشترک روزهای گذشته را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: قانون حمل‌ونقل بین‌المللی (کارنه‌تیر) به خوبی در حال انجام است و ترانزیت بین کشورهای عضو و ارتباط بین گمرکات و اتاق‌های بازرگانی صورت می‌گیرد.

    چیکلی اوغلو خواستار رفع مشکلات مربوط به قوانین روادید بین کشورهای عضو اکو شد و گفت: روابط میان کشورهای همسایه باید تسهیل شود، زیرا اشتراکات زیادی میان ما وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی