عصر بازار

معرفی ۱۴ هزار واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک ها

عصر اعتبار- معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۱۴هزار واحد صنعتی کشور که برای بهره مندی از تسهیلات ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی رونق تولید نام نویسی کرده اند، برای عقد قرارداد به بانک ها معرفی شده اند.

معرفی ۱۴ هزار واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی این مطلب را در آیین شروع به کار یک واحد تولید قطعات پیش ساخته سقفی و دیواری در شهرک صنعتی شیراز که پس از دریافت تسهیلات 20 میلیارد ریالی از محل تسهیلات دولت برای رونق تولید، فعالیت خود را از نو از سرگرفت، بیان کرد.
    وی افزود: مهمترین برنامه امسال دولت برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط، پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید است.
    سلیمانی با بیان اینکه در قالب این طرح، پرداخت تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی در دستور کار بانک ها قرار گرفته است، بیان داشت: این تسهیلات برای واحدهای صنایع کوچک که تولیدشان کمتر از ظرفیت بوده یا متوقف شده است و همچنین 2 هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت که با دریافت تسهیلات به چرخه تولید باز می گردند، اختصاص یافته است.
    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شد در تامین مالی واحدهای کوچک حداکثر همکاری لازم صورت گیرد و در صورت کسری، وثیقه مورد نیاز واحدهای صنعتی از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تامین شود.
    وی با بیان اینکه مصوبه های کارگروههای استانی، تسهیل و رفع موانع تولید به منزله مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، گفت: بانک ها موظف شده اند در فاصله زمانی دو هفته پرونده های ارجاعی از سوی کارگروه های استانی را بررسی و نتیجه را به متقاضیان اعلام کنند.
    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، روند پرداخت تسهیلات را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا در فاصله حداکثر سه ماه مانده به پایان سال این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود تا شاهد اثرات آن در اقتصاد کشور باشیم.
    سلیمانی از برنامه ریزی این سازمان با هدف آموزش 100 هزار نفر از شاغلان واحدهای صنعتی در کشور سخن گفت و اظهار کرد: این آموزش ها در بخش های مدیریتی، مهارتی و ضمن کار به واحدهای صنعتی ارائه می شود.
    وی با بیان اینکه بین 80 تا 100 درصد از هزینه این آموزش ها توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان یارانه پرداخت می شود، اظهار داشت: سهم استان فارس از این آموزش ها افزون بر پنج هزار و 500 نفر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو