عصر بازار

در کمیسیون عمران ارایه شد؛

گزارش آخوندی از تمهیدات اتخاذشده برای کاهش سود وام اولی‌ها

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون عمران از ارایه گزارش وزیر راه و شورای معاونانش در خصوص چالش‌ها، مشکلات و نیازهای‌ اجرایی و بودجه‌ای و تمهیدات خوب صندوق پس‌انداز مسکن برای کاهش سود وام اولی‌ها به ۱۱ درصد خبر داد.

گزارش آخوندی از تمهیدات اتخاذشده برای کاهش سود وام اولی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صدیف بدری  با یادآوری نظرات همکارانش در کمیسیون عمران، گفت: تاکید اعضای کمیسیون بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های کلان، نیمه تمام و اولویت‌دار وزارتخانه،  استفاده از توان اجرایی و سرمایه‌ای بخش خصوصی، اتخاذ سیاست مدون برای مسکن اقشار کم درآمد و تکمیل مسکن مهر و تامین خدمات عمومی آن و شکل‌گیری ادبیات مشترک بین کمیسیون و وزارتخانه برای طرح مباحث مربوط به اصلاح مواد برنامه ششم توسعه بود.

    وی افزود: عمده مسئولیت‌ها در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و مسکن از وزارت راه و شهرسازی طلب می‌شود اما این وزارتخانه در حوزه تعیین بودجه و اعتبارات مربوط به وزارتخانه اختیار چندانی ندارد و به جای این وزارتخانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصمیم گیرنده است، علاوه بر آن وزارتخانه در اوراق خزانه اسلامی هیچ نقشی ندارد به همین دلیل اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی وزارتخانه توسط مدیران این وزارتخانه انجام نمی‌شود.

    بدری افزود: از آقای آخوندی خواستیم تا این مسئله را در هیات دولت مطرح کند تا پاسخگویی بیشتری در برابر سوالات نمایندگان مجلس و خواست و انتظار مردم داشته باشد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به توافقات انجام شده در این نشست، گفت: قرار شد در جلسات کارگروه‌های کمیسیون‌ها متولیان دولتی راه و شهرسازی به ویژه مدیران وزارت مسکن و شهرسازی، شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری‌های کشور نظرات‌شان را درباره مواد مرتبط با وزارت راه و شهرسازی بیان کنند تا با همفکری، موارد اختلافی اصلاح شود ؛‌ همچنین قرار شد هرگونه تصمیمی که ساختار وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه را تحت تاثیر می‌گذارد با همفکری با کمیسیون عمران انجام شود.

    بدری از ادغام سازمان راهداری استان‌ها و ادارات حمل و نقل و پایانه وزارتخانه خبر داد و افزود: این تصمیم برای تمرکز، مدیریت و بهبود عملکرد دو بخش برای کاهش هزینه‌ها و تصمیم‌گیری به موقع و سریعتر در حوزه جاده‌ها و آزادراه‌های کشور انجام می‌شود.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس از برگزاری جلسات مشترک بین کمیسیون عمران و وزارتخانه راه و شهرسازی هر 45 روز یکبار خبر داد تا این جلسات موجب هم‌افزایی مجلس و دولت در حوزه راه و شهرسازی و مسکن شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو