عصر بازار

ناآگاهی اعضا از توانمندی های اتاق اکو

پاکستان ۵۰ میلیون روپیه به اتاق بازرگانی اکو کمک کرد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی اکو اعلام کرد: بتازگی صندوق توسعه صادرات پاکستان ۵۰ میلیون روپیه برای کمک به اتاق بازرگانی اکو پرداخته و زمینی نیز در اختیار اتاق قرار گرفته است.

پاکستان ۵۰ میلیون روپیه به اتاق بازرگانی اکو کمک کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عبدالرئوف عالم که ریاست اتاق بازرگانی پاکستان را نیز بر عهده دارد، امروز (سه شنبه) در بیست و یکمین نشست «کمیته های اجرایی و تخصصی اتاق بازرگانی و صنعت اکو» و نخستین نشست کنسرسیوم شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه انرژی افزود: در پاکستان روزی به نام اکو نامگذاری شده است و مراسم خاصی برپا می شود.
    به گفته وی، در روند جهانی سازی روابط اجتماعی ناچیزی بین اعضای اکو وجود داشت و همچنان این وضعیت ادامه دارد.
    عالم بررسی دلایل ریشه ای کاهش تجارت و نبود سرمایه گذاری را از برنامه های اتاق اکو در ماه های گذشته برشمرد و ادامه داد: اعضا شناخت و آگاهی مناسبی از توانمندی های اتاق اکو ندارند؛ به همین منظور کارگروه تشکیل دادیم تا به معرفی اتاق بپردازیم.
    رئیس اتاق اکو استقرار رژیم آزادی تجاری در منطقه را مهم عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی مسئول توسعه پایدار است؛ مسئولیت رشد اقتصادی بردوش این بخش قرار دارد و اکو بر فعال شدن این بخش اهتمام ویژه می ورزد.
    وی بر صدور آسان روادید و حل معضلات بانکی در منطقه اکو تاکید کرد و اضافه شدن دو کمیته تخصصی در زمینه شرعیت اسلام و ارتقای علوم و فناوری در اکو را خواستار شد.
    در همایش مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان همکاری های اقتصادی اکو، «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری، «خلیل ابراهیم آکچا» دبیرکل اکو و «مصطفی رفعت حصار جیکلی اوغلو» رئیس اتاق های بازرگانی و بورس های ترکیه، حضور داشتند.
    سازمان همکاری اقتصادی اکو یک سازمان اقتصادی منطقه ای است که در سال 1343 با همکاری ایران، پاکستان و ترکیه پایه گذاری شد و اکنون کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز در آن عضوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو