عصر بازار

۷ روش برای کسب درآمد از اینترنت

عصر اعتبار- «بسته درآمد اینترنتی در ۷ روز»، «کلیک کنید پول بگیرید»، «۷ روش برای کسب درآمد از اینترنت»، «اپلیکیشن کسب درآمد از اینترنت»، این ها عباراتی است که در فضای مجازی زیاد به چشم می خورد.

۷ روش برای کسب درآمد از اینترنت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خراسان، «بسته درآمد اینترنتی در 7 روز»، «کلیک کنید پول بگیرید»، «7 روش برای کسب درآمد از اینترنت»، «اپلیکیشن کسب درآمد از اینترنت»، این ها عباراتی است که در فضای مجازی زیاد به چشم می خورد. موضوعاتی که برای برخی جوانان خیلی جذاب است و عیارسنجی آن هم چندان آسان نیست. در ادامه تصویری از مدل های کسب درآمد ارائه خواهیم کرد تا شناخت تبلیغات بی اساس و گاه فریبنده از کسب و کار های واقعی و سودآور اینترنتی آسانتر شود.

     

    از کسب درآمد تا کسب و کار اینترنتی


    شما ممکن است با آزادکاری (مثل خدمات تایپ و ترجمه که در شماره های قبلی دخل و خرج خواندیم) از طریق اینترنت «کسب درآمد» کنید. در حالت دیگر می توانید یک «کسب و کار اینترنتی» تمام وقت برای خود راه بیندازید. در این حالت شما به یک ایده ناب، طراحی مدل آن، تامین سرمایه اولیه و احتمالا جمع کردن یک تیم نیاز دارید. مثلا سایت فروش مجازی، واسطه گری کسب و کار، ارائه برخی خدمات تخصصی و... نمونه هایی از کسب و کار های اینترنتی هستند. جدول زیر خلاصه ای از مهمترین کسب و کار های اینترنتی را به شما معرفی می کند.

    کسب و کار واقعی در فضای مجازی

    ویژگی تمام این مشاغل آن است که یک فعالیت واقعی انجام می دهید و در ازای آن پول می گیرید. مثلا خدمات ارائه می کنید یا کار واسطه گری و بازرگانی - تبلیغات، پیداکردن مشتری و انتقال کالا به مشتری- را در بستر اینترنت انجام می دهید. یا این که به مردم اطلاعات مفید ارائه می کنید و در ازای آن پول می گیرید. اینترنت نیز فقط یک بستر جدید برای تعاملات و تغییر شکل ارتباطات بین مشتری و پیمانکار است. این گونه کسب و کار های واقعی در فضای مجازی نه تنها مذموم نیست بلکه مزایای قابل توجهی برای نسل جدید ایجاد کرده است که وقت یا سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار فیزیکی ندارند.اما هرگاه دیدید که به شما پیشنهاد می کنند بدون ارائه خدمات واقعی کسب درآمد کنید بدانید که یک جای کار لنگ می زند؛ یا سایت ها برای افزایش بازدید و کلیک سایت خود این گونه پیشنهاد ها را ارائه می کنند تا شما را به سایت خود بکشانند و یا این که پای شرکت های هرمی کلیکی و یا کلاهبرداری در میان است.


    از سراب کسب درآمد تا کلاهبرداری و بیگاری


    همزمان با افزایش تقاضا و فرصت ها برای کسب و کار های اینترنتی، راه برای کلاهبرداری هم باز شده است. مخصوصا که نظارت در فضای مجازی سخت تر از فضای واقعی است.(البته پلیس فتا حواسش به همه جا است.) موارد کلاهبرداری هم کم نیست. فروش بسته های جادویی طرح کسب وکار ساده ترین آن است. ادعا می کنند که در فایل پی دی اف، جزئیات و تکنیک ها و روش کسب درآمد از شغل های مختلف را ارائه کرده اند و می گویند که امکان کسب درآمد از آن تضمینی است! اما بعد از خرید می بینید که طرح های تجاری معمولی - که مربوط به گذشته است و ارقام و تحلیل های بازار آن اصلا قابل اتکا نیست- به اضافه برخی نکات عمومی و مهارت های نخ نمای کارآفرینی کل فایل را پر کرده است. حتی ممکن است با فایل های خالی هم مواجه شوید. البته پول زیادی هم از شما نمی گیرند. مثلا می گویند بسته جادویی کسب درآمد از اینترنت فقط 10 هزار تومان! لذا شما ترغیب می شوید که ندیده خرید کنید اما اخیرا درآمدزایی کلیکی هم زیاد شده است. موضوعی که عملا کلاهبرداری است و اگر هم بتوانید از پس هزار توی کسب امتیاز لازم، تکمیل زیرشاخه ها و مشکلات نقل و انتقال پول (در مورد سایت های خارجی) برآیید عملا موجب کسب درآمد غیرمشروع برای عده ای شده اید، چرا که دریافت پول در ازای کلیک عملا فریب و سرکیسه کردن شرکت های تبلیغات دهنده است.


    بازی سه سرباخت کسب درآمد از کلیک


    تبلیغات کلیکی یک مدل به روز و کارآمد تبلیغات اینترنتی برای شرکتهاست. در این مدل تبلیغات شرکت های تبلیغات دهنده، بر اساس تعداد افرادی که روی بنر آگهی آن ها در سایت تبلیغات کننده کلیک کنند به سایت مزبور پول می دهند (به این مدل PTC یا Paid To Click می گویند). این مدل برای شرکت ها و سایت ها مناسب است چرا که هر چه تبلیغات کاراتر و هدایت مشتریان و خریداران واقعی به سایت شرکت تبلیغات دهنده بیشتر باشد - یعنی منفعت بیشتری از تبلیغات ببرد- پول بیشتری هم بابت تبلیغات می دهد و برای تبلیغات بی اثر پولی نمی پردازد.اما این مدل خوب هم مورد هجمه کلاهبرداران قرار گرفته است. آن ها از افراد می خواهند که به سایت های مشخص رفته و روی تبلیغات کلیک کنند و به تعداد کلیک ها امتیاز دریافت کنند. طبیعتا این گونه افراد خریدار نیستند و عملا شرکت تبلیغات دهنده را فریب می دهند. البته پرداخت به افراد هم چندان شفاف نیست.

    معمولا شروع پرداختی به کلیک کنندگان را مشروط به رسیدن امتیاز به یک حداقل مشخص می کنند. علاوه بر آن فرد کلیک کننده باید پرداخت اولیه ای برای ثبت نام داشته باشد. برخی موارد هم از افراد درخواست می کنند که افراد دیگر را نیز وارد بازی کنند و به صورت هرمی از زیرمجموعه خود درآمد کسب کنند. معمولا طی این فرآیند و رسیدن به مرحله پرداخت، برای افراد بسیار طولانی و خسته کننده می شود و عملا جز پولی که برای ثبت نام داده اند چیزی نصیبشان نمی شود! بماند که اگر هم به این مرحله برسند و مبلغ ناچیزی دریافت کنند عملا درآمد در ازای فریب دیگران بوده و حرام است. جهت سوم ضرری که فرد می بیند آن است که عمر و وقت خود را برای کار باطلِ کلیک کردن تلف کرده است و هیچ آینده و پیشرفتی هم ندارد.این را هم بدانید که این گونه سایت ها توسط شرکت های تبلیغات دهنده شناسایی می شوند و با آن ها برخورد می شود یا این که به آن ها تبلیغات داده نمی شود. در این حالت آن ها هیچ درآمد واقعی برای پرداخت به کلیک کنندگان ندارند و تنها درآمدشان از افراد بینوا و ساده ای است که حق عضویت در سایت کلیکی آن ها را پرداخت کرده اند! در این حالت طبیعتا نمی توانند به همه دستمزد کلیک کردن بدهند و باید تعداد زیادی را به شکل های مختلف (مثل تکمیل افراد زیرمجموعه یا کسب حداقل امتیاز) بپیچانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی