عصر بازار

تقوی نژاد تاکید کرد

شناسایی درآمدهای پنهان برای اخذ مالیات

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه به دنبال شناسایی مودیانی هستیم که هیچ پرونده‌ای در سازمان امور مالیاتی ندارند، عنوان کرد با شناسایی مالیات‌های پنهان اقتصادی بین ۱۴ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان به مجموع مالیات کشور اضافه خواهد شد.

شناسایی درآمدهای پنهان برای اخذ مالیات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد در همایش فرهنگی - اقتصادی لرستان با بیان این که برخی تنگ‌نظری‌ها باعث عدم توسعه و پیشرفت مناطق لرنشین شده است، اضافه کرد: دولت با تعریف شاخص‌های اساسی در بحث اقتصاد کلان کارهای بزرگی انجام داده و در بحث تورم لجام‌گسیخته و رشد اقتصادی قدم‌های خوبی برداشته است.

    وی گفت: 90 درصد تأمین مالی کشور از طریق سیستم بانکی با نرخ 28 تا 30 درصد انجام می‌گرفت که جهت‌گیری از سوی دولت به شورای پول و اعتبار در راستای کاهش این نرخ انجام شده است. دولت در بحث مشوق‌هایی که در بخش مسکن ایجاد کرده اهتمام ویژه داشته است.

    تقوی با اشاره به این که مالیات ابزاری برای سیاست‌های مالی دولت محسوب می‌شود، گفت: با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قرار شد عمده درآمد کشور از طریق مالیات تأمین شود. البته این بدان معنا نیست که فشار بیشتر به افرادی که مالیات پرداخت می‌کنند وارد شود، بلکه عمده درآمدهایی که در آینده به دست می‌آیند از طریق مودیانی است که هیچ گونه پرونده‌ای در سازمان مالیاتی ندارند اما در قسمت پنهان اقتصادی فعالیت دارند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای امسال مقرر شده چنانچه واحدهای تولیدی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی ایجاد شود، معافیت مالیاتی به صورت نرخ صفر است. اگر این فعالیت‌ها در شهرک صنعتی باشد تا هفت سال، در مناطق غیربرخوردار در 10 سال و در شهرک صنعتی غیربرخوردار تا 13 سال از معافیت مالیاتی استفاده خواهد شد. همچنین واحدهایی که هر ساله 50 درصد اشتغال را ایجاد کنند معافیت‌ها یک سال به دوره معافیت‌های آنان اضافه می شود. همچنین شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری تا 15 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

    تقوی نژاد همچنین افزود: صد در صد دفاتر گردشگری از مالیات معافند.

    رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: اگر افرادی برای تأمین سرمایه در گردش و برای ایجاد واحدهای تولیدی از منابع خود استفاده کنند نرخ عقود مشارکتی آنها به عنوان معافیت مالیاتی حساب می‌شود. کسانی که تا پایان شهریور امسال نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند از بخشودگی برخوردار خواهند شد.

    وی با اشاره به اینکه 7500 واحد متوسط کوچک را شناسایی کرده‌ایم، افزود: بر اساس قانون توقف دوره عملیات وصول مطالبات را نداریم و برای این واحدها به صورت پلکانی تقسیط خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی