عصر بازار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ر‌یزی تشریح کرد

۵ اولویت دولت در برنامه ششم توسعه

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ر‌یزی با بیان اینکه ویژگی مهم برنامه ششم این است که ما بنا نداریم مشکلات بشریت را حل کنیم، گفت: کل برنامه بر چند محور آب، محیط زیست، اشتغال، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری‌های اقتصادی متمرکز شده است.

۵ اولویت دولت در برنامه ششم توسعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت با حضور در استودیوی خبر 21 شبکه یک سیما اظهارداشت: بر اساس افق 1404 ما باید به کشوری توسعه یافته تبدیل شویم و جایگاه نخست منطقه را در بحث اقتصاد و علم و فناوری کسب کنیم.

    وی اضافه کرد: سال 99 سال پایانی برنامه ششم است و برای اینکه بخواهیم به آن هدف توسعه یافتگی و استقرار در جایگاه اول اقتصادی برسیم نیازمند رشد متوسط 8 درصد در هر سال هستیم.

    معاون رئیس جمهور گفت: بر همین اساس 15 موضوع فرابخشی و 32 موضوع بخشی مشخص کردیم و در آن اهداف کمی، سیاست ها و اقدامات اجرایی از سال 95 تا 99 پیش بینی شده است.

    نوبخت افزود: در دو سال گذشته بیش از هفت جلد و در قالب دو هزار صفحه مطلب با بهره گیری از دانشگاهیان، بخش خصوصی و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه تهیه کرده ایم که تصویب کلیات لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که این مجلس علاقه مند با همکاری با دولت است.

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت یازدهم در نخستین سال برنامه ششم توسعه چه اقداماتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد داشت؟ گفت: 24 بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در قالب 12 برنامه و 120 پروژه طراحی کرده‌ایم و وظایف همه وزارتخانه‌ها مشخص شده است و امیدواریم در سال نخست برنامه بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که گشایشی در زندگی مردم ایجاد و احساس شود.

    سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اسناد بالادستی به چه میزان با الگوی اسلامی- ایرانی انطباق دارد، افزود: ما هنوز چنین الگویی را در کشور تصویب نکرده‌ایم و اگرچه که مرکز تهیه و تنظیم این الگو فعال است.

    نوبخت گفت: سیاست‌های برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری 80 بند دارد که ما همه این 80 بند را در لایحه برنامه ششم توسعه که در قالب دوهزار صفحه و هفت جلد است دیده‌ایم.

    وی افزود: یک سند فرادستی دیگری هم داریم که برنامه ششم را بر اساس آن تهیه کرده ایم که همان سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

    معاون رئیس جمهور مجدداً از تصمیم مجلس در تصویب کلیات لایحه برنامه ششم قدردانی کرد و گفت: باید از مردم هم تشکر کنیم که چنین مجلس فهیم و فعالی را در کنار دولت مقبولشان قرار داده‌اند.

    نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره ویژگی های برنامه ششم افزود: این برنامه در واقع یازدهمین برنامه کشور از سال 1327 است و ما تلاش کردیم در این برنامه از تجارب برنامه‌های گذشته استفاده کنیم.

    وی گفت: در برنامه‌های گذشته هر چه که فکر می‌کردیم خوب است به برنامه اضافه می‌کردیم و وقتی اولویت‌های فراوانی داشته باشیم دیگر چیزی اولویت ندارد اما ویژگی مهم برنامه ششم این است که ما بنا نداریم مشکلات بشریت را حل کنیم و کل برنامه بر چند محور آب، محیط زیست، اشتغال، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری‌های اقتصادی متمرکز شده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ما در این برنامه مشخص کردیم که برای تحقق رشد 8 درصدی به چه میزان منابع مالی نیاز داریم و چقدر از این منابع را باید دولت و بخش غیردولتی و همچنین بانک ها بپردازند و به چه میزان به منابع خارجی نیاز داریم.

    نوبخت گفت: برنامه ششم توسعه اهداف و احکام مشخص دارد و جامع است و در مقایسه با 10 برنامه قبل امتیازاتی خاص دارد و در شأن ملت ماست.

    وی افزود: امیدوارم با تصویب این برنامه بتوانیم آنچه را که در دو برنامه پیش به آن نرسیده ایم، جبران کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو