عصر بازار

در پی بحران اقتصادی کلید خورد

موج اخراج کارگران در عربستان

عصر اعتبار- بعد از اخراج ۱۱ هزار کارگر هند و پاکستان، عربستان این بار ۹ هزار کارگر فیلیپینی را اخراج کرد، وزیر کار فیلیپین برای بازگرداندن این کارگران به عربستان سفر کرده است.

موج اخراج کارگران در عربستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیلوستر بلو وزیر کار فیلیپین برای بازگرداندن 9 هزار تبعه این کشور که به دلیل تشدید بحران اقتصادی در عربستان ناشی از کاهش شدید قیمت نفت به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر کرده است.

    رئیس جمهور فیلیپین به وزارت کار این کشور دستور داده است تا تمام کارگران فیلیپینی حاضر در عربستان را به کشور بازگردانند.

    بنا به اعلام وزیر کار فیلیپین، تعدادی از اتباع این کشور برای دریافت بدهی‌های خود از کارفرمایان در عربستان باقی می‌مانند.

    11 هزار کارگر فیلیپینی در عربستان از کار خود برکنار شده‌اند که تاکنون 2 هزار نفر از آنان به کشور خود بازگشته‌اند.

    یکی دیگر از مشکلاتی که کارگران در خروج از عربستان با آن روبرو هستند این است که برای خروج از این کشور نیاز به تایید کارفرمایان خود دارند که بسیاری از این کارفرمایان به دلیل بحران اقتصادی در عربستان، این کشور را ترک کرده‌اند.

    طی سالهای گذشته با سقوط بیش از 70 درصدی قیمت نفت درآمد سعودی‌ها به شدت کاهش یافته، به طوری که این کشور کسری بی‌سابقه‌ای که به گفته خودشتان 98 میلیارد دلار است را تجربه می‌کند.

    کاهش درآمدها طوری است که عربستان اخیرا مجبور شد قیمت حامل‌های انرژی را برای مردم 50 درصد گرانتر بدهد.

    با فشار کاهش قیمت نفت به عربستان که 90 درصد درآمدش وابسته به نفت است، پرداخت حقوق کارگران داخلی ماهها به تعویق افتاده و همچنین مجبور شده کارگران خارجی را اخراج کند.

    اخیرا 11 میلیون کارگر هندی و پاکستانی را اخراج کرد که به شدت مورد اعتراض وزرای خارجی این کشورها قرار گرفت و اکنون نوبت به فیلیپینی‌ها رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی