عصر بازار

معاون کل سازمان توسعه تجارت:

هیات تجاری و سرمایه گذاری ایران عازم عمان می شود

عصر اعتبار- معاون کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه صادرات ایران به عمان در چهار ماه نخست امسال ۱۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، از اعزام هیات تجاری ایران به عمان با هدف بازاریابی، توسعه صادرات و جذب سرمایه خبر داد.

هیات تجاری و سرمایه گذاری ایران عازم عمان می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل  از سازمان توسعه تجارت ایران ، محمدرضا مودودی افزود: با توجه به ظرفیت های توسعه همکاری با عمان و تحقق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، می توان سهم بیشتری را در بازار این کشور متصور شد.

    وی با بیان اینکه هیات تجاری ایران همزمان با دو رویداد مهم «یازدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات غذایی و هتلداری» و «ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی تجهیزات و خدمات پزشکی» در مسقط حضور خواهد یافت، گفت: این دو رویداد مهم فرصتی است برای بخش خصوصی فعال ایرانی تا از ظرفیت های موجود در صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت بهره کافی برده و با توجه به توان تولید انواع محصولات غذایی با کیفیت در داخل کشور، بازار مطمئنی در کشور همسایه خود ایجاد کنند.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت یادآور شد: این دو رخداد فرصت های توسعه بازار و جذب سرمایه توسط تجار توانمند ایرانی را دو چندان می کند و با توجه به تمام مشترکات تاریخی و سیاسی و نیز علایق فرهنگی و ملی دو کشور، موقعیتی مطلوب برای تقویت روابط اقتصادی فراهم می آورد.

    مودودی افزود: به منظور افزایش دستاوردهای این سفر، مذاکرات فشرده و گسترده ای با مقام های دولتی و خصوصی توانمند عمان صورت گرفته است و امید می رود در پناه برنامه های تدوین شده و با حضور قدرتمند شرکت های خصوصی ایرانی نتایج مطلوبی از این رویدادها حاصل شود.

    وی صنعت گردشگری بویژه گردشگری سلامت را یکی از مهمترین فعالیت های تجاری نام برد که در شرایط فعلی می تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد عمل کند و سرمایه گذاری در این بخش را با هدف جذب گردشگران بین المللی از اولویت های اقتصاد مقاومتی خواند.

    وی با اشاره به استقبال فعالان صنعت غذای کشور برای حضور در هیات اعزامی ایران، عمان را بعنوان بازاری مناسب برای محصولات و صنایع غذایی ایران برشمرد و خواستار حضور قدرتمند فعالان این صنعت در آن کشور شد.

    بر اساس این گزارش، هیات بزرگ تجاری، بازاریابی و جذب سرمایه ایران متشکل از مدیران بخش های دولتی مرتبط و فعالان بخش خصوصی در زمینه های محصولات غذایی، تورگردانی، هتلداری، حمل و نقل مسافری، خدمات درمانی و پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات پزشکی، هتل بیمارستان، پژوهش و فناوری های گردشگری و سلامت، ساخت و توسعه بنادر و هتل ها و صنایع دستی است که از دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ بیست و نهم شهریور امسال به کشور عمان اعزام خواهد شد.

    مبادله تجربیات و آشنایی با طرف های تجاری، ملاقات با مسوولان ارشد دولتی، بررسی راهکارهای توسعه تبادلات تجاری بین دو کشور، مذاکرات رو در روی فعالان بخش خصوصی، بررسی ظرفیت های بازار و آشنایی با قوانین و مقررات کشور هدف، بازدید از مراکز تجاری و صنعتی و بالاخره بازدید از نمایشگاه های همزمان و ارزیابی رقبای حاضر در این نمایشگاه ها از جمله برنامه های این هیات در سفر به عمان است.

    بر اساس گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، حجم مبادلات بازرگانی ایران و سلطان نشین عمان در سال های گذشته بیش از 500 میلیون دلار بوده که از این میزان سهم صادرات ایران به عمان 116.7 میلیون دلار و صادرات عمان به ایران 446.2 میلیون دلار است.

    عمده ترین اقلام صادراتی ایران به عمان شامل انواع میوه و سبزیجات، مس خام، قیروآسفالت، میلگرد، موادغذایی، سیمان، کلینکر است.

    مهمترین اقلام صادراتی عمان به ایران شامل انواع خودرو سواری و گردشگری، عطر، لوازم آرایش، انواع البسه است و کالاهای مختلفی نیز از این کشور بصورت صادرات مجدد وارد ایران می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی