عصر بازار

بازدید نماینده بانک توسعه اسلامی از پروژه تونل فاضلاب رو غرب تهران

عصر اعتبار- نماینده بانک توسعه اسلامی با سفر به ایران از عملیات اجرایی تونل فاضلاب رو غرب تهران به عنوان یکی از پروژه های فاضلاب بهره مند از تسهیلات این بانک بازدید کرد.

بازدید نماینده بانک توسعه اسلامی از پروژه تونل فاضلاب رو غرب تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، با انعقاد تفاهم نامه بین بانک توسعه اسلامی و شرکت فاضلاب تهران زمینه ارائه تسهیلاتی به میزان 173،5 میلیون یورو برای اجرای تونل فاضلابرو غرب تهران به طول 12 کیلومتر و 4 واحد تصفیه خانه با جمعیت تحت پوشش 2 میلیون و 100 هزار نفر به روش مکانیزه (EPB-TBM) در اختیار شرکت فاضلاب تهران قرار گرفت.

    پس از این تفاهم نامه و فراهم شدن مقدمات، عملیات اجرایی آغاز شد و با سرعت خوبی به جلو حرکت کرد به گونه ای که هر بار نمایندگان بانک توسعه اسلامی برای بازدید دوره ای به ایران می آمدند و پیشرفت پروژه را خوب و قابل قبول ارزیابی کردند.

    در راستای این بازدید های دوره ای، پاپا عبدا.. سی نماینده بانک توسعه اسلامی از روند اجرای پروژه در بخش های کانال انتهایی، شفت ورودی دستگاه  و مسیر اجرای تونل بازدید و طی نشستی با حضور مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران مهندس اصغر ریاضتی و پیمانکار و مشاورین پروژه رهنمودهای لازم را برای تسریع در اجرای پروژه مطرح کرد.

    مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران در این نشست خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیمانکار برای اجرای 12 کیلومتر تونل انتقال فاضلاب انتخاب و با تحویل زمین به پیمانکار، عملیات اجرایی تونل از خرداد ماه سال 94 آغاز شده است.

    وی در ادامه افزود: با توجه به آماده سازی کارخانه سگمنت وهمچنین پرتال ورودی دستگاه، عملیات مونتاژ دستگاه TBM و تست سرد به عنوان پیش نیاز حفاری مکانیزه انجام شده و  با حضور نماینده بانک توسعه اسلامی تست گرم دستگاه انجام شد.

    ریاضتی همچنین در خصوص تصفیه خانه غرب تهران تاکید کرد: بخش اجرای 4 واحد تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران پس از برگزاری مناقصه بین المللی برای انتخاب پیمانکار و تایید بانک توسعه اسلامی، در مرحله ارسال گزارش ارزیابی نهایی برای دریافت تاییدیه به بانک توسعه اسلامی قرار دارد.

    گفتنی است تونل فاضلابرو غرب در دوبخش حفاری مکانیزه با قطر داخلی معادل 3 متر ( از خیابان سی متری جی تا بزرگراه آزادگان) و بخش کانال سرپوشیده ( از حاشیه ضلع جنوب شرقی آزاد راه تهران ساوه تا تصفیه خانه جنوب غربی فیروزبهرام)  با عرض 5/4 متر اجرا می شود که در مسیر کانال انتهایی نیز پیشرفت فیزیکی 60 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو