عصر بازار

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به عنوان شایع ترین کلاهبرداری در استان اردبیل

عصر اعتبار- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به عنوان دومین نوع کلاهبرداری در استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که کلاهبرداری اینترنتی به عنوان شایع ترین کلاهبرداری در کشور محسوب می شود.

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به عنوان شایع ترین کلاهبرداری در استان اردبیل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حافظ شریفی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 87.5 درصد جرایم  پلیس فتا منجر به کشف شده است بطوریکه میانگین سنی متهمین حوزه مجازی بین 19تا27 سال است.

    وی با بیان اینکه 95 نفر در 5ماهه اول سال در این حوزه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است، خاطر نشان کرد: میانگین بازه زمانی برای کشف و 49 روز بوده است.

    رئیس پلیس فتای اردبیل گفت: این شاخص در کشور به طور میانگین 65 روز است که با توجه به پیچیدگی کار فنی مورد نیاز در این حوزه ما 16 روز از شاخص کشوری در پیگیری و به سرانجام رساندن پرونده‌ها جلوتر هستیم.

    وی با بیان اینکه رویکرد پلیس فتا بیشتر پیش‌بینی و پیشگیری و همچنین کشف جرم است، اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا فعالان این عرصه بتوانند استفاده راحت و با خیال امن در در فضای مجازی حضور داشته باشند.

    شریفی با اشاره به فراوانی جرایم فضای سایبری و الکترونیکی نیز افزود: نشر اکاذیب به عناوین مختلف و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان از جمله جرایم شاخص در استان اردبیل است.

    وی به ناآگاهی و بی‌توجهی هموطنان و شهروندان در ارتباط با هشدارهای پلیس اشاره کرد و گفت: به عناوین مختلف کلاهبرداران سعی می‌کنند از افراد مختلف به عناوین متعدد سوءاستفاه کنند که امیدواریم هموطنانمان در انتقال پول و همچنین بهره‌برداری از شبکه گسترده ای‌تی‌ام به موارد مورد نظر توجه کنند.

    وی سومین جرایم شایع حوزه سایبری را کلاهبرداری‌های اینترنتی شامل راه‌اندازی سایت‌های مختلف غیرمجاز اعلام کرد و گفت: در پنج ماهه امسال در این زمینه 60 میلیون تومان کلاهبرداری از طریق خریدهای اینترنتی دراستان اردبیل به ثبت رسیده است.

    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اردبیل  به تنوع جامعه هدف پلیس فتا و ضرورت آگاه‌سازی آنها از جرایم مختلف اشاره کرد و افزود: ما آموزش‌هایمان را از از مقطع ابتدایی تا سطح دانشگاه برای جامعه هدفمان ترسیم کردیم به طوری که 42 مورد کلاس آموزشی در پنج ماهه امسال برگزار شده است.

    شریفی با بیان اینکه بیش از 5 هزار و 200 عدد بروشور، سی‌دی، و کتابچه اطلاع‌رسانی تهیه کرده و اقدام به توزیع آنها در مجامع عمومی کردیم، یادآور شد: 3 هزار نفر در این استان از کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های آموزش چهره به چهره ما استفاده کردند.

    وی برپایی 10 مورد نمایشگاه و اجرای سه مورد تئاتر خیابانی و همکاری با 25 سایت و نشریه محلی را در انتقال هشدارهای پلیس به هموطنان یادآور شد و گفت: ما از هر فرصتی برای هشدار افراد جامعه در مورد جرایم فضای مجازی استفاده کردیم به طوری که هفت مصاحبه رادیویی و تلویزیونی نیز دراین زمینه به انجام رسیده است.

    به گفته شریفی، با توجه به توسعه روزافزون زیرساخت‌های فناوری در کشورمان و افزایش کاربری اینترنتی و الکترونیکی و رشد قارچ‌گونه فضای سایبری از سال 90 پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات معروف به فتا شکل گرفت.

    وی با اشاره به  اهداف پلیس فتا افزود: تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات اینترنتی و الکترونیکی صیانتاز مبانی دینی و ارزش‌های انسانی، حفظ حریم خصوصی و دستیابی‌ به آزادی‌های مشروع و همچنین حفظ اقتدار ملی در اولویت توجه و دقت نظر پلیس فتا قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو