عصر بازار

نعمت‌زاده:

بازگشت به شرایط پیش از تحریم‎ها زمان‎بر است

صادرات فرش و خشکبار به آمریکا از سر گرفته شد

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه ایران سال‎ها در تحریم‎های شدید اقتصادی به سر می‎برده است، طبیعی است که بازگشت به شرایط پیش از تحریم‎ها زمان‎بر است.

بازگشت به شرایط پیش از تحریم‎ها زمان‎بر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا نعمت‎زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در دولت یازدهم تاکنون در بخش صنعت و معدن بیش از 4 میلیارد دلار تعهد سرمایه‎گذاری خارجی به تصویب هیات عالی سرمایه‎گذاری خارجی نیز رسیده است.

    وی با تاکید بر اینکه زمان زیادی از مذاکره با سرمایه گذاران نگذشته است، افزود: با این حال اجرایی شدن این قراردادها به سرعت در حال پیگیری است و حتی دو تا سه مورد از این سرمایه گذاری‎ها بعد از هفته دولت به مرحله تولید می‎رسد. یکی در بخش تولید شیرآلات کنترل در صنعت نفت و دیگری در زمینه خودروسازی و خط تولید فولاد است که هر دو سرمایه‎گذار ایتالیایی هستند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از کشورهای دیگر اروپایی مثل اسپانیا هم هستند که با شرکت‎های ایرانی مشارکت می‎کنند و به طور کلی از هر سه پیشنهاد سرمایه‎گذاری، دو سرمایه‎گذار آن خارجی است.

    نعمت‎زاده همچنین با اشاره به اینکه بعد از برجام با کشورهای همسایه از جمله عمان، ترکمنستان، عراق و جمهوری آذربایجان هم تفاهم‎نامه‎هایی داشتیم یادآور شد: با توجه  به اینکه ایران سال‎ها در تحریم‎های شدید اقتصادی به سر می‎برده است، طبیعی است که بازگشت به شرایط پیش از تحریم‎ها زمان‎بر است.

    وی با اعلام اینکه ده‎ها قرارداد مشارکت در بخش صنعت و معدن با سرمایه‎گذاران خارجی بسته‌ایم، ادامه داد: در بخش معدن برای یکی از معادن بزرگ از سرمایه‎گذار خارجی دعوت کردیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بخش صادرات غیر نفتی هم پیشرفت‎های قابل توجهی داشتیم به این ترتیب که میزان صادرات ما به کره جنوبی طی چهار ماهه نخست سال گذشته معادل 100 میلیون دلار بوده که این میزان در چهار ماهه نخست امسال به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافته است.

    نعمت‌زاده همچنین تاکید کرد: صادرات فرش ایران به آمریکا که در گذشته متوقف شده بود که صادرات آن اکنون خوشبختانه از سر گرفته شده است.

    به گفته این مقام مسئول، پسته و سایر خشکبار ایران نیز راه صادرات به آمریکا را در پیش گرفته است. این در حالی است که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و پروتئینی به کشور دوست و همسایه، روسیه نیز با رشد مطلوبی مواجه بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی