عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

بیش از چهار میلیارد دلار تعهد سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید

عصر اعتبار- وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: دولت یازدهم تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار تعهد سرمایه‎گذاری خارجی که به تصویب هیات عالی سرمایه‎گذاری خارجی نیز رسیده در بخش صنعت و معدن داشته‎ است.

بیش از چهار میلیارد دلار تعهد سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت‎زاده با تاکید بر اینکه زمان زیادی از مذاکره با سرمایه گذاران نگذشته است،افزود: با این حال اجرایی شدن این قراردادها به سرعت در حال پیگیری است و حتی دو تا سه مورد از این سرمایه گذاری‎ها بعد از هفته دولت به مرحله تولید می‎رسد.
    وی در ادامه اضافه کرد: این تفاهمنامه ها یکی در بخش تولید شیرآلات کنترل در صنعت نفت و دیگری در زمینه خودروسازی و خط تولید فولاد است که هر دو سرمایه‎گذار ایتالیایی هستند از کشورهای دیگر اروپایی نظیر اسپانیا هم با شرکت‎های ایرانی مشارکت می‎کنند و به طور کلی از هر سه پیشنهاد سرمایه‎گذاری، دو سرمایه‎گذار آن خارجی است.
    نعمت‎زاده همچنین با اشاره به اینکه ایران پس از برجام با کشورهای همسایه از جمله عمان، ترکمنستان، عراق و جمهوری آذربایجان هم تفاهم‎نامه امضا کرده ، یادآور شد: با توجه به اینکه کشورمان سال‎ها در تحریم‎های شدید اقتصادی به سر می‎برده است، طبیعی است که بازگشت به شرایط پیش از تحریم‎ها زمان‎بر خواهد بود.
    وی با اعلام اینکه ده ها قرارداد مشارکت در بخش صنعت و معدن با سرمایه‎گذاران خارجی منعقد شده ، ادامه داد: در بخش معدن برای یکی معدن بزرگ کشور سرمایه‎گذار خارجی دعوت به همکاری شده است .
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بخش صادرات غیر نفتی هم پیشرفت‎های قابل توجهی داشتیم به این ترتیب که میزان صادرات کشور به کره جنوبی طی چهار ماهه نخست سال گذشته معادل 100 میلیون دلار بوده که این میزان در چهار ماهه اول امسال به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. از طرفی صادرات فرش ایران به آمریکا که متوقف شده بود ، از سر گرفته شد.
    وی با بیان اینکه پسته و سایر خشکبار ایران نیز راه صادرات به آمریکا را در پیش گرفته است. افزود: این در حالی است که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و پروتئینی به کشور دوست و همسایه، روسیه نیز با رشد مطلوبی مواجه هستیم .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی