عصر بازار

عرضه کارت های اعتباری از مهر ماه

عصر اعتبار- بانک مرکزی اعلام کرد کارت های اعتباری از مهرماه عرضه و معاملات واقعی تر می شود.

عرضه کارت های اعتباری از مهر ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، در اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت در سال جاری مبنی بر تحرک بیشتر در بخش واقعی اقتصاد، افزایش تقاضای کل برای خروج از رکود و افزایش رفاه خانوارها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه صدور کارتهای اعتباری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. 

    عرضه کارت های اعتباری از مهر ماه

    فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی گفت : این کارتها برای تامین تسهیلات خرد و ایجاد رضایت بیشتر هموطنان گرامی در استفاده از تسهیلات خرد بانکی است و برای هر متقاضی واجد شرایط، بر اساس اعتبار سنجی و بررسی توان پرداخت شهروندان، یک کارت اعتباری اعطا می شود.

    کارت های اعتباری در سه سطح برنزی (تا سقف یکصد میلیون ریال)، نقره ای (تا سقف سیصد میلیون ریال) طلایی (تا سقف پانصد میلیون ریال) و برحسب توان بازپرداخت اقساط متقاضیان صادر خواهد شد.

    با استفاده از کارت های اعتباری، معاملات به صورت واقعی تر انجام و از معاملات صوری جلوگیری می شود؛ چرا که این کارتها سبب حذف دریافت برگه فروش از سوی شهروندان و ارایه آن به بانکها برای دریافت تسهیلات خواهد شد و رفت و آمد به بانکها را کاهش خواهد داد.

    رواج سریعتر کارت های اعتباری موجب افزایش سطح رضایت مردم از نظام بانکی می شود و هموطنان می توانند نیازهای مالی خود را برای خرید کالاها و خدمات تامین کنند. این کارتها علاوه بر امکان خرید کالا، امکان خرید و تامین انواع خدمات از جمله خدمات آموزشی، درمانی، بیمه ای، حمل و نقل و ... را برای مردم فراهم می کند.

    نحوه استفاده از کارت های اعتباری به این صورت خواهد بود که شهروندان در طول ماه نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود اقدام می کنند و چنانچه قادر به پرداخت بدهی خود در پایان ماه نباشند، مانده بدهی آنان  به مدت 12 تا 36 ماه تقسیط می شود.

    کارت های اعتباری به تدریج جایگزین تسهیلات خرد مانند تسهیلات خرید خودرو، کالای مصرفی با دوام، جعاله و ... می شود.

    بر اساس بخشنامه ابلاغی به شبکه بانکی کشور، بانکها موظف شدهاند تا پایان شهریورسال جاری، اقدام های لازم برای اجرایی شدن این خدمت جدید را فراهم و کارتهای اعتباری را به مشتریان ارایه کنند. به گفته حیدری، کارت های اعتباری براساس عقد مرابحه و نرخ سود آن بر پایه نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو