عصر بازار

آخرین خبرها از وضعیت اموال بابک زنجانی و امیر منصور آریا

عصر اعتبار- رئیس سازمان اموال تملیکی از فروش بیش از ۶۰ درصد از اموال غیر منقول امیر منصور آریا که در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان ارزش داشت خبر داد و گفت که اموال بابک زنجانی هنوز به دست ما نرسیده است.

آخرین خبرها از وضعیت اموال بابک زنجانی و امیر منصور آریا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امین دلیری اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از اموال بابک زنجانی در اختیار ما قرار نگرفته و در نتیجه سازمان اموال تملیکی امکان فروش اموال او را نداشته است، ولی اموال امیر منصور آریا در اختیار ما قرار گرفت و توانستیم در مزایده‌هایی که برگزار کردیم حدود 60 درصد از اموال غیر منقول او را که در اختیار ما قرار داشت، بفروشیم.

    او درباره قیمت‌گذاری اموال امیر منصور آریا توضیح داد: کارخانه صنعت ملی فولاد خوزستان او که در اهواز قرار دارد، حدود 430 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده که هنوز فروخته نشده است و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که اسناد غیر منقول اموال وی حدود 230 میلیارد تومان ارزش داشته است که حدود 60 درصد آن (حدود 140 میلیارد تومان) را فروخته‌ایم.

    دلیری بیان کرد: هر ماه برای اموالی که در اختیار داریم - از جمله اموال امیر منصور آریا - مزایده‌هایی برگزار می‌کنیم و در برخی از این مزایده‌ها بخشی از اموال فروخته می‌شوند، ولی بخشی از اموال هم هستند که پس از برگزاری پنج - شش بار مزایده هنوز خریداری نشده‌اند.

    وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه کسانی خریدار این اموال هستند؟ بیان کرد: مشتریان این مزایده‌ها اغلب مردم و در واقع متقاضیان حقیقی هستند و بخش دولتی برای خرید، کمتر ورود می‌کند.

    دلیری در پاسخ به این سوال که آیا در پروسه سند زدن مشکلی برای متقاضیان وجود ندارد؟ گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد و سندهای منگوله دار در اختیار سازمان اموال تملیکی است و کسانی که در مزایده‌ها شرکت کرده، این اموال را می‌خرند  و بی‌هیچ مشکلی، سند به نامشان زده می‌شود.

    گفتنی است؛ امیرمنصور آریا متهم اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات ایران است. او همچنین اتهاماتی مانند زمین خواری و دریافت تسهیلات ویژه را در پرونده خود داشت که بنا بر این اتهامات در 15 مرداد 1390 بازداشت و سوم خرداد سال ١٣٩٣ در زندان اوین اعدام شد و بخشی از اموال وی بنا بر قانون در اختیار سازمان أموال تملیکی قرار گرفت تا با فروش آنها در خدمت مخارج عمومی کشور قرار گیرد.

    همچنین بابک زنجانی نیز از بزرگترین متهمان به فساد و رانت خواری در دوران تحریم است. وی اتهاماتی از قبیل حضور در قاچاق طلا هم در پرونده خود دارد و همچنین اکنون یکی از بزرگترین بدهکاران شرکت ملی نفت است. گرچه حکم اعدام وی صادر شده است ولی هنوز این حکم اجرا نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی