عصر بازار

از نظر حجم دارایی‌های منطبق بر شریعت

بانک ملی ایران برترین بانک در بین بانک‌های اسلامی شناخته شد

عصر اعتبار- براساس آخرین رتبه‌بندی موسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی The Banker در سال ۲۰۱۵، منتشر شده است بانک ملی ایران برترین بانک در بین بانک‌های اسلامی از نظر بیشترین حجم دارایی منطبق بر شریعت شناخته شد.

بانک ملی ایران برترین بانک در بین بانک‌های اسلامی شناخته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، براساس آخرین رتبه بندی نشریه بنکر، ارزش کل دارایی‌های منطبق بر شریعت در جهان، معادل 1273 میلیارد دلار است که بانک‌های کاملاً اسلامی مبلغ 946 میلیارد دلار آن را در اختیار خود دارند. افزون براین، بانک‌های‌ اسلامی سودی معادل 5ر12 میلیارد دلار با متوسط نرخ بازدهی دارایی 1/1 درصد را طی سال مذکور کسب کرده اند.
    بر اساس رتبه‌بندی انجام شده در میان 20 کشور جهان از لحاظ بیشترین دارایی‌های منطبق بر شریعت، ایران از نظر حجم دارایی‌ها در بالاترین ردیف و کشورهای عربستان سعودی، مالزی، امارات متحده عربی و کویت رتبه‌های دوم تا پنجم را تشکیل می‌دهند.
    براساس جدول رتبه‌بندی بنکر، 8 بانک از جمهوری اسلامی ایران در بین 20 موسسه مالی (بانک) اول این جدول قرار دارند.
    بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در بین 50 موسسه مالی اسلامی با بیشترین حجم دارایی‌های منطبق بر شریعت، 12 بانک از ایران، 9 بانک از مالزی، 12 بانک از عربستان، 5 بانک از امارات متحده عربی، 4 بانک از قطر، 3 بانک از بحرین و 2 بانک از کویت به چشم می‌خورد.
    از مجموع 360 موسسه مالی اسلامی در 40 کشور جهان، 249 موسسه به طور کامل خدمات اسلامی ارائه می‌دهند و 111 بانک تجاری با داشتن باجه‌های اسلامی به عرضه خدمات منطبق بر شریعت می‌پردازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی