عصر بازار

افزایش آپارتمان‌های زیرقیمت در بازار اجاره

عصر اعتبار- نزدیک شدن به ماه پایانی فصل طلایی جا به جایی ها، شمار فایل‌های زیر قیمت در پایتخت با افزایش روبه‌رو شده است.

افزایش آپارتمان‌های زیرقیمت در بازار اجاره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی موتورهای جست و جوی معتبر ملکی نشان می‌دهد با عبور از نیمه تابستان و نزدیک شدن به شهریور ماه، تعداد آپارتمان‌هایی که قیمت پیشنهادی آنها مناسب‌تر از متوسط قیمت معاملات در سطح منطقه است رو به فزونی داشته است.

    بخشی از آپارتمان‌های زیر قیمت از پارکینگ، انباری و آسانسور محروم هستند و برخی دیگر بیش از 15 سال سن دارند و بعضا با وجود فرسودگی، مورد بازسازی قرار گرفته‌اند تا موجر همچنان بتواند از طریق اجاره ملک، منفعت اقتصادی مد نظر خود را کسب کند. گروهی از موجرانی که واحد مسکونی خود را زیر قیمت عرضه کرده‌اند نیز کسانی هستند که بنا دارند با اضافه کردن مبلغی به رقم حاصل از رهن و اجاره ملکشان، در همین زمان آپارتمان دیگری را برای سکونت خود با متراژ بالاتر یا در منطقه‌ای دیگر اجاره کنند. بنابراین طبعا باید روزهای باقی مانده از تابستان را مغتنم شمرده و با اجاره دادن به موقع ملک خود، نقدینگی لازم برای اجاره آپارتمان مدنظر خود را فراهم کنند. به‌عنوان نمونه، آپارتمان 133 مترمربعی واقع در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه تک واحدی در نارمک، خیابان آیت به قیمت 25 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 550 هزار تومان اجاره عرضه شده است. این ملک به دلیل سن بنای 20 ساله، عدم برخورداری از پارکینگ و آسانسور و همین طور نوع قدیمی کابینت آشپزخانه که فلزی است، قیمت پیشنهادی مناسبی دارد. کمااینکه متوسط قیمت آپارتمان با متراژ مشابه در محدوده خیابان آیت، 41 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره بها است.

    از طرفی بسیاری از آپارتمان‌های قیمت مناسب نیز در مناطق مرغوب‌تر قرار گرفته‌اند. به‌عنوان مثال موجری آپارتمان 150 مترمربعی واقع در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی 12 ساله در خیابان فرمانیه، خیابان حوری را با قیمت پیشنهادی 60 میلیون تومان ودیعه و سه میلیون و 800 هزار تومان اجاره بها عرضه کرده است. ملک مذکور با وجود قرار گرفتن در یکی از مناطق مرغوب تهران، در بافت میانسال واقع شده و فاقد آسانسور است و به همین خاطر قیمت مناسب‌تری نسبت به متوسط نرخ اجاره بها در فرمانیه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی