عصر بازار

قائم مقام وزیر کار خبر داد

بررسی حذف ۳ تا ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر در دولت

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر کار با بیان این که مصوبه مجلس برای حذف ۲۴ میلیون یارانه بگیر به طور کامل قابلیت اجرایی ندارد گفت: دولت برسر حذف ۳ تا ۱۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است.

بررسی حذف ۳ تا ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر در دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به اینکه  برنامه وزارت کار برای اجرای مصوبه حذف24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی چیست گفت:مصوبه مجلس برای حذف یارانه‌بگیران به طور کامل قابلیت اجرایی ندارد.

    وی با بیان اینکه در حال شناسایی خانوارهای ثروتمند هستیم افزود: وزارت کار معتقد است شناسایی 24 میلیون نفر برای حذف یارانه ها ممکن نیست.  تا کنون دولت فعلاً‌ همان 3میلیون نفر را حذف کرده است. برای حذف ما بقی ثروتمندان دست نگه داشته ایم تا شناسایی به صورت کامل صورت گیرد.

    قائم مقام وزیر کار با بیان اینکه دولت برسر حذف 3 تا 10میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است  ادامه داد: دولت قصد دارد حذف یارانه‌ها را با کمترین خطا  انجام دهد و افراد با درآمدهای کافی از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند.

    به گزارش تسنیم، مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی شرایط حذف 24 میلیون یارانه بگیر به شرح زیر است:

    بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروه های ذیل قرار دارند:

    گروه اول:
    کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35میلیون تومان است.

    گروه دوم :
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها  و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان .

    گروه سوم:
    کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

    گروه چهارم:
    کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

    گروه پنجم:
    کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

    گروه ششم:
    کلیه کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو