عصر بازار

معاون وزیر صنعت:

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید توسط مصرف کننده نهایی باشد

عصر اعتبار- محسن صالحی‌نیا گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد موضوعاتی که در جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزار می‌شود در خصوص مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی است که این مشکل در بخش نساجی و پوشاک حادتر است.

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید توسط مصرف کننده نهایی باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، معاون امور صنعتی وزارت صنعت ،معدن و تجارت در خصوص آخرین وضعیت حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت کشور، اظهار داشت: با توجه به رفع محدودیت‌ها انتظار داریم سرمایه‌گذاران خارجی به صورت تخصصی در حوزه‌های مربوط به خود با طرف‌های ایرانی وارد مذاکره شوند.

    محسن صالحی‌نیا ادامه داد: با وجود گذشت تنها چند ماه از اجرایی شدن برجام، تاکنون در صنایع فولاد، لوازم خانگی و ساخت ماشین آلات، شرکت‌های مشترک با طرف‌های خارجی ایجاد شده است و همچنین در زمینه تکونولوژی در بخش استخراج معدن قراردادهای خوبی به امضا رسیده است.

    وی در مورد مشکلات واحد های تولید اظهار داشت: علاوه بر کمبود نقدینگی بحث مالیات نیز برای فعالان این حوزه بسیار مهم است. بر همین اساس جلسات مشترکی با وزارت اقتصاد برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که تنها پرداخت کننده این مالیات، مصرف کننده نهایی باشد.

    صالحی نیا تصریح کرد: در حال حاضر 60 درصد موضوعاتی که در جلسه کارگروه رفع  موانع تولید برگزار می شود در خصوص مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی است که این مشکل در بخش نساجی و پوشاک حادتر است. در نهایت امیدواریم با جلساتی که با آقای تقوی‌نژاد خواهیم داشت این مشکل نیز حل شود.

    وی در خصوص وضعیت صادرات خودرو گفت: ما در این حوزه نگرانی‌های جدی داریم. میزان صادرات ما در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و علت آن جنگ و ناامنی در کشورهایی است که خودروسازان ما در آنجا سرمایه‌گذاری کرده بودند و دیگری کاهش قدرت خرید مردم بوده است.

    معاون وزیر صنعت ادامه داد: ما در دو بخش می‌توانیم صادرات خودرو داشته باشیم یکی خودورهای فعلی و دیگری خودروهای جدیدی که به زودی تولید خواهد شد. در بخش خودروهای فعلی بازار تقریبا اشباع شده و صادارت سخت شده بر همین اساس تمرکز بر روی خودروهای جدید است تا بتوانیم بازارهای منطقه را در دست بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو