عصر بازار

سازمان بورس ورود پدیده را پذیرفته است

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۴۰۰ ساعت جلسه مستقیم برای پدیده و میزان داشته ایم.

سازمان بورس ورود پدیده را پذیرفته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی رسولیان در نشست هم اندیشی با فعالان شبکه های اجتماعی افزود: روزانه ٢ تا ٣ ساعت وقت اداره کل برای حل مشکلات این دو مجموعه سپری می شود.

    وی با اشاره به دعوت ستاد تدبیر از هیات مدیره جدید برای کمک به پدیده تصریح کرد: ستاد تدبیر از هیات مدیره جدید درخواست کرد تا مسوولیت پدیده را قبول کنند و اعتقاد داریم که فرد بهتری برای اداره مجموعه در شرایط کنونی وجود ندارد.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری چندین جلسه طی هفته گذشته برای حل مشکل پدیده در تهران گفت: با تلاشها و مذاکرات صورت گرفته در یک هفته دوبار وزیر اقتصاد را برای پروژه پدیده به مشهد آوردیم و جلساتی در این خصوص برگزار شد.

    رسولیان در خصوص ورود پدیده به بورس گفت: وزیر اقتصاد رییس سابق بورس را مسوول این پروژه گذاشته است و با اینکه برای شرکتهایی مشابه پدیده ورود به بورس عملا غیر ممکن است اما در نتیجه مذاکرات مفصل الان قبول کرده اند که پدیده به یکی از بازارهای مالی وارد شود ولی تحقق این مهم کار یکی دو روز نیست و کار بسیار سختی است.

    وی ادامه داد: با حضور اعضای هیات مدیره در استانداری با رییس کل بانک مرکزی جلسه گذاشته شده تا مجاب به ارائه راه حلی برای مشکل پدیده شوند که بر همین اساس مذاکراتی با مدیرعامل بانک صادرات صورت گرفته است.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درباره پشت پرده های پدیده تاکید کرد: از نگاه ستاد تدبیر در پدیده همه چیز شفاف است و هیچ مساله پشت پرده ای وجود ندارد. همه می خواهیم مشکل حل شود.

    رسولیان تصریح کرد: در زمان مدیران قبلی پدیده تنها برای350  هزار مترمربع پروانه گرفته شده بود و هیچگونه مجوز تغییر کاربری نیز اخذ نشده بود که به همین دلیل بخشهای غیر مجاز پروژه بر اساس قانون، باید تخریب می شد اما هم اکنون با مجوز شورای عالی امنیت ملی کشور مشکلی برای صدور مجوزها وجود ندارد و کسی نمی تواند دستور تخریب بدهد.

    وی در رابطه با تخلفات مدیران سابق پدیده افزود: تخلفات وجود دارد و آشکار هم شده و در آینده به آن حتما رسیدگی می شود. ولی اینکه دیر با آنها برخورد شده موضوعی جداست.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هر کاری که می توانستیم برای حل مشکل پدیده تابحال انجام داده ایم، بیان داشت: مسیرهای مختلفی را برای تامین سرمایه پروژه چه در زمان مدیران قبلی و چه در دوره فعلی بررسی کرده ایم. ما به عنوان استانداری و ستاد تدبیر حاضریم سرمایه گذار را بیاوریم. اما اگر می خواهیم که سرمایه گذار پای کار بیاید باید فضا آرام باشد. در وضع متشنج اتفاقی نخواهد افتاد.

    رسولیان وی در پاسخ به سوالی در خصوص حل مشکل پدیده از محل وامهای گردشگری صندوق توسعه ملی گفت: کل وامهای صندوق توسعه ملی در کل کشور ٣ هزار میلیارد بوده که 150 میلیارد تومانش مربوط به گردشگری است و برای پدیده این رقم ها حل مشکل نمی کند.

    وی در خصوص زمان ورود به بورس شرکت پدیده اظهار داشت: باید با روش مشخص جلو بریم که بتوانند جلوی ریزش قیمت را بگیرند. بنابرین سهامداران برای ورود به بورس اجازه دهند این امر با حساب و کتاب پیش برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو