عصر بازار

تجارت خارجی ژاپن کاهش یافت

عصر اعتبار- براساس جدیدترین گزارش های منتشره توسط نهادهای دولتی ژاپن، تجارت خارجی این کشور به دلیل ضعیف بودن میزان مصرف و تقاضا دچار افت شدیدی شده است.

تجارت خارجی ژاپن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بر اساس آماری که دولت ژاپن منتشر کرده، صادرات این کشور در ماه جولای امسال (تیر - مرداد) به نسبت دوره مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
    در این مدت مازاد تجاری این کشور نزدیک به پنج میلیارد و 100 میلیون دلار بود اما واردات در ماه جولای 25 درصد کمتر از یک سال قبل در این زمان شده است.
    اداره گمرک ژاپن روز جمعه با انتشار گزارشی در تارنمای خود تاکید کرده است وضعیت تقاضا و مصرف مطلوب نیست و هنوز تقاضا به اندازه کافی افزایش نیافته است.
    روزنامه «ژاپن تودی» نیز در گزارشی اعلام کرده که تجارت خارجی ژاپن در ماه جولای امسال بیشترین افت را از سال 2009 میلادی تجربه کرده است.
    آمارها نشان می دهد که صادرات ژاپن به چین در این ماه 13 درصد و در همین مدت به آمریکا 12 درصد کاهش یافته است.
    کارشناسان بر این باورند که چنانچه نرخ «ین»، واحد پول سومین اقتصاد جهان در برابر «دلار» روند نزولی داشته باشد، ممکن است شرایط برای ژاپن از این هم بدتر شود.
    از سوی دیگر دولت ژاپن مدتی است که می کوشد با اجرای سیاست های جدید مالی و پولی، شرایط برون رفت کشور از رکود اقتصادی را مهیا سازد.
    بسته محرک اقتصادی یکی از مهمترین برنامه های این کشور محسوب می شود که به تازگی اعلام شده و بانک مرکزی در حال کار بر روی آن است و اواسط ماه جاری بخشی از آن به مبلغ حدود 132 میلیارد و 40 میلیون دلار (13.5 هزار میلیارد ین) تصویب شد.
    دولت این کشور به دلیل اینکه سرمایه گذاران اعتماد خود را به اقتصاد از دست داده اند تحت فشار است و از سوی دیگر نرخ «ین» (واحد پول ژاپن) ممکن است در برابر دلار بیش از اندازه تضعیف شود در صورتی که این روند هم برای ژاپن مساعد نیست.
    ژاپن به دلیل گره خوردن اقتصاد این کشور به اقتصاد کشورهای توسعه یافته، بیشتر از کشورهای دیگر از مسائلی چون کودتا در ترکیه و یا برگزیت ضربه می خورد و به همین دلیل دولت می خواهد با تزریق پول وضعیت داخلی را بهبود بخشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو