عصر بازار

اختصاص ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی کشور

عصر اعتبار- رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور در سال جاری خبر داد.

اختصاص ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کامبیز عباسی روز شنبه در حاشیه نشست معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان های سراسر کشور در ساری به خبرنگاران گفت: تاکنون حدود پنج هزار میلیارد ریال تقاضا از این منابع، جذب شده و سود بهره بانکی تسهیلات مکانیزاسیون با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی از 18درصد، امسال به 15درصد کاهش یافته است.
    وی با اشاره به توسعه مکانیزه نشا کاری و برداشت برنج در کشور گفت: اکنون 70 هزار هکتار از نشا کاری وبرداشت 240 هزار هکتار از شالیکاری به صورت مکانیزه صورت می گیرد.
    به گفته عباسی دولت توجه به برنجکاری در 2 استان مازندران و گیلان را به صورت جدی دنبال می کند به طوریکه امروز 85درصد برداشت برنج در مازندران مکانیزه شده است.
    وی با اشاره به اینکه کشاورزان استقبال خوبی در استفاده از ماشین آلات پیشرفته کشاورزی می کنند، ادامه داد: امسال یکهزارو 100دستگاه کمباین ویژه برداشت غلات به ناوگان ماشین آلات کشاورزی کشور اضافه شده است.
    مازندران و گیلان به ترتیب 950 و 800هزار تن برنج سفید حدود 85درصد برنج کشور را تولید می کنند.
    وی به فرسودگی ماشین آلات کشاورزی در حوزه نیروی محرکه اشاره کرد و اظهار داشت: نیمی از تراکتور ها و کمباین های کشور عمر بالای استاندارد دارند ، اما با تعمیر و نگهداری و اجرای صحیح معاینه فنی ،طول عمر این ماشین آلات بالا رفته است.
    به گفته عباسی در شرایط فعلی 50 تا 51 درصد ناوگان بخش کشاورزی کشور نیاز به جایگزینی دارد که در سه سال اخیر با ایجاد خط اعتباری ایجاد شده در حوزه مکانیزاسیون شاهد توسعه هستیم.
    وی به ورود 58هزار دستگاه تراکتور در سه سال اخیر به ناوگان ماشین الات کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: سهم ماشین آلات فرسوده کم شده و با تکنولوزی و ماشین الات جدید ضایعات محصولات کشاورزی کاهش یافته است.
    آبیاری میکرو، الگوی کشت، عملکرد مکانیزاسیون و بررسی عملکرد و مشکلات جهاد کشاورزی در تولید محصولات مختلف کشاورزی از جمله دانه روغنی کلزا، چغندر قند ، گندم، جو، ذرت ، سیب زمینی، پیاز، پنبه از عنوان ها و برنامه های نشست دو روزه معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کشوراست که از امروز در ساری اغاز شد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی