عصر بازار

کارشناس ارشد بازار سرمایه دلایل رشد بورس را تشریح کرد؛

نقدینگی های جدید در راه ورود به بازار سرمایه

عصر اعتبار- تثبیت بازار سرمایه به عنوان جایگزین سپرده های بانکی، قابل قبول بودن برخی گزارش های سه ماهه و افزایش قیمت مواد معدنی در بازارهای جهانی سه عامل مهمی بود که در هفته های گذشته باعث رشد بازار شد.

نقدینگی های جدید در راه ورود به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، علی اسلامی بیدگلی، رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی  در خصوص دلایل رشد بازار گفت: کاهش نرخ سود بانکی به مرور زمان در حال پذیرش توسط مردم است و آنها در حال انتخاب بازار جایگزین بانک ها هستند که بازار سرمایه بهترین جایگزین سرمایه هایی است که از بانک ها در حال خارج شدن هستند.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود منجر به ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه شده است، اظهار داشت: این بخش از جریان نقدی ورودی در بازار ناشی از سررسید شدن سپرده‌های بانکی با نرخ‌های جذاب قبلی و عدم امکان تمدید این حساب‌ها با نرخ‌های قبلی است.

    اسلامی به کاهش نرخ بازده موثر اوراق مشارکت منتشر شده در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز عامل دیگری برای ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه است و ورود این نقدینگی ها هرچند آرام و به مرور زمان انجام می شود اما باعث افزایش تقاضا در بازار شده است.

    وی همچنین عامل دیگر رشد بازار را افزایش تقاضا برای صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت دانست و گفت: در گذشته تقریبا 100 در صد منابع این صندوق ها در بازار بدهی یا سپرده های بانکی سرمایه گذاری می شد اما با توجه به کاهش نرخ سود و نبود فرصت سرمایه گذاری جایگزین ، صندوق ها 10 درصد منابع خود را در بازار سرمایه وارد کرده اند.

    اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه ارزش صندوق های با درآمد ثابت نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان است، 10 درصد این مبلغ رقمی قابل توجه برای بازار سرمایه است که باعث تحریک تقاضا می شود.

    رییس هیات مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در پاسخ به سوالی درباره گزارش های سه ماهه و تاثیر آنها بر رشد بازار سرمایه اظهار داشت: نمی توان گفت گزارش های دوره ای وزنه سنگینی برای رشد بازار سرمایه بوده است، هرچند برخی از این گزارش ها رو به بهبود و باعث رضایت سهامداران بوده است اما در همه موارد این اتفاق رخ نداده است.

    وی معتقد است بهبود عملکرد برخی شرکت ها باعث ایجاد امیدواری برای سرمایه گذارانی شده است که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند و از این نظر می توان سهمی از رشد بازار را به دلیل عملکرد مثبت برخی شرکت ها دانست.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به بهبود قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی در هفته های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تحرک بازارهای جهانی در هفته های گذشته منجر به تحریک تقاضا و استقبال سهامداران از شرکت های معدنی شده است که این موضوع نیز در رشد بازار سرمایه تاثیر گذار بوده است چراکه در روزهای رشد بازار ، شرکت های معدنی سهم بالایی در این صعود داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو