عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

موافقت دولت با پرداخت ۵۰۰ میلیارد به شهرداریها

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان منابع لازم برای کمک سود تسهیلات نوسازی مسکن و همچنین اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت دیون دولت به شهرداری‌های کشور خبر داد.

موافقت دولت با پرداخت ۵۰۰ میلیارد به شهرداریها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدسعید ایزدی اظهار کرد: با توافق صورت گرفته این منابع به شکل نقدی و غیر نقدی مجددا به برنامه بهسازی و نوسازی همان شهر اختصاص داده خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این منابع با اولویت در اختیار شهرداری‌هایی غیر برخوردار و همچنین فعال در اجرای برنامه های بهسازی و نوسازی قرار خواهد گرفت.

    وی با بیان این‌که بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و حاشیه شهرها ظرفیت قابل توجهی برای ساخت و ساز و نقش مهمی برای خارج کردن مسکن از رکود دارند، افزود: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در «طرح جامع مسکن» و برنامه های دیگر اولویت خود را به نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد گذاشته است.

    ایزدی وضعیت کلان‌شهرهایی همچون تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز را از نظر فرسودگی درونی، بحرانی دانست و گفت: از هیات دولت درخواست 150 هزار تسهیلات برای اختصاص به نوسازی و بهسازی شهری داده‌ایم که آقای نوبخت قول مساعد داده‌اند. دو هفته قبل نیز 90 میلیارد تومان برای مشهد، 36 میلیارد تومان برای قم و شیراز و در این هفته نیز 200 میلیارد تومان برای رفع مسایل حاشیه‌نشینی در تمام شهرهای کشور اختصاص یافته است.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تصریح کرد: یک سوم جمعیت کلان شهر مشهد در بدترین شرایط ممکن در حاشیه شهرها زندگی می کنند که با توجه به وضعیت بزه و نابسامانی‌های اجتماعی که غالبا در این محدوده‌ها ایجاد می‌شود محلات و مناطق وسیعی از این شهر مذهبی را گرفتار کرده است. لذا باید به سمت بهبود کیفیت زندگی در کلان‌شهرها برویم و رسانه‌ها در زمینه همراه سازی دستگاه های متولی و مدیریت شهری باید ما را همراهی کنند.

    وی با بیان این‌که تعداد محلات واقع در بافت‌های ناکارآمد و اولویت‌های این مناطق را در تمام کشور شناسایی کرده‌ایم، گفت: در صورت اختصاص منابع می‌توان با استفاده از توان 22 دستگاه که در ستاد بازآفرینی شهری عضو هستند اقدامات مقتضی را برای نوسازی این مناطق انجام داد.

    در حال حاضر بیش از 2700 محله در بیش از ٥٤٤ شهر شناسایی و برنامه ریزی برای تعیین محلات هدف و مجموعه اقدامات در این محلات توسط ستادهای بازآفرینی استان ها در حال انجام است. وزارت راه و شهرسازی در یک نظام بودجه ریزی اهرمی در تلاش است منابع در اختیار را با همراهی سایر دستگاه های دخیل به اقدامات دارای اولویت در این محلات اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو