عصر بازار

فرار مالیاتی ۳۰ هزار میلیارد

معوقه مالیاتی ٤٩ هزار میلیارد

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان مالیاتی کشور رقم کل معوقات مالیاتی را ۴۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و فرار مالیاتی را بین ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

معوقه مالیاتی ٤٩ هزار میلیارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدکامل تقوی‌نژاد در یک نشستی خبری رقم کل معوقات قطعی مالیاتی را 49 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال 95 تا پایان تیرماه 4 هزار و 500 میلیارد تومان از معوقات مالیاتی وصول شد؛ این در حالی است که برخی از این مطالبات در سال‌های گذشته ایجاد شده است. همچنین از رقم مذکور 8 هزار میلیارد تومان متعلق به کسانی است که کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار داده‌اند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه ساماندهی کارت‌های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: این کارت‌ها باید تقسیم‌بندی شوند، در عین حال صدور کارت ویژه برای مؤدیان خوش‌حساب در دستور کار قرار می‌گیرد. در این زمینه پیشنهادی توسط سازمان امور مالیاتی مطرح شده که وزیر اقتصاد با آن موافقت کرده است که بر اساس آن قرار است در مبادی ورودی 4 درصد مالیات علی‌الحساب به کالاهایی که وارد می‌شوند تعلق گیرد که هماهنگی‌های آن انجام شده است.

    وی همچنین از تنظیم گزارشاتی درباره فرار مالیاتی خبر داد و میزان آن را بین 13 تا 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اقتصاد غیررسمی، قاچاق، عدم شفافیت در نظام پولی و بانکی، ضعف‌های مربوط به ضمانت اجرایی و برخی دیگر از مسایل فرار مالیاتی در کشور را ایجاد کرده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد و افزود: شناسایی مؤدیان فاقد پرونده مالیاتی و واحدیابی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

    تقوی‌نژاد بر محرمانگی اطلاعات مالیاتی و عدم افشای اطلاعات مالیاتی تاکید کرد و گفت: استفاده از اطلاعات مالیاتی جرایم سنگینی دارد.

    وی همچنین در مورد عملکرد مالیاتی دولت طی چهار ماهه ابتدای سال گفت: در این مدت 27 هزار و 500 میلیارد تومان مالیات مستقیم و ارزش افزوده وصول شده که نسبت به رقم بودجه مصوب 95 درصد محقق شده و حدود 29 درصد وصولی‌ها رشد دارد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:  در این مدت 16 هزار و 600 میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شده که 99 درصد نسبت به بودجه تحقق یافته و 25 درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو