عصر بازار

با حضور هیات تجاری روسیه در ایران صورت می گیرد؛

راهکارهای حضور پایدار تجار ایرانی در بازار روسیه

عصر اعتبار- رئیس شورای سیاستگذاری همایش بزرگ "حضور پایدار دربازار روسیه" گفت: بزرگترین رویداد تجاری با هدف توسعه صادرات غیرنفتی در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی به مدت ۳ روز از تاریخ هشتم تا دهم شهریورماه امسال باحضور هیاتی ۳۰ نفره از مقامات عالی رتبه دولتی و بخش خصوصی روسیه و مسئولان اقتصادی، صنعتی و بازرگانی و تجار ایرانی در مرکز همایش های صدا و سیما در تهران برگزار می شود.

راهکارهای حضور پایدار تجار ایرانی در بازار روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، نگار کبیری با تاکید بر اینکه ویژگی بارز این رویداد، اجرای تخصصی و پر محتوای آن توسط تیمی مجرب و متخصص در زمینه بازرگانی و بازاریابی درایران و روسیه میباشد افزود: دراین همایش بزرگ که با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و توسط شرکت نیک قائد کبیر برگزار میشود تلاش  شده با بررسی چالشها و عبور از آن به راه حل ها و بیان واقعیتهای سیاه و سفید پرداخته شود.

    وی با بیان اینکه در حاشیه این رویداد بزرگ نشستهای تجاری تخصصی برگزار و مباحث اجرایی در قالب کمیسیونهای تخصصی با حضور صاحبان صنایع بزرگ دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد تصریح کرد: در این همایش مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حمل و نقل، بانک و ارز، بیمه، گمرک، حقوقی، بازرگانی و بازاریابی در راستای اثر بخش تر شدن مذاکرات تجاری ارائه می شود.

    مدیرعامل نیک قائد کبیر با بیان این که در این همایش برقراری ارتباط مستقیم با واردکنندگان، تجار بزرگ و تامین کنندگان فروشگاههای زنجیره ای روسی میسر خواهد بود، اظهار داشت: شرکت کنندگان در اینهمایش میتوانند از  استانداردهای روسیه و ظرفیتهای دو کشور در جلسات تجاری و مشاوره های تخصصی مطلع شده ومحصولات خود را بدون هیچ واسطه ای به صورت مستقیم به خریداران روس معرفی کنند.

    به گفته نگار کبیری مواد غذایی و محصولات کشاورزی و گل، مصالح ساختمانی، توریسم، نساجی و فرش از جمله گروه کالایی های مورد بررسی در این همایش می باشد.

    وی ادامه داد: تجار و وارد کنندگان معتبر مواد غذایی و محصولات کشاورزی  و تامین کنندگان فروشگاههای زنجیره ای، بزرگترین واردکنندگان گل به روسیه، تجار بزرگ فرش مسکو، شرکتهای معتبر ساختمانی و انبوه سازی و واردکنندگان عمده مصالح ساختمانی در این همایش حضور دارند.

    وی با بیان اینکه چندین شرکت بزرگ سرمایه گذاری روسی نیز در این رویداد حضور داشته و با استقبال از سرمایه گذاری در ایران با زمینه های مساعد در این خصوص آشنا می شوند اضافه کرد: علاقه مندان به مذاکره مستقیم با تجار روس و مشاورین شرکت نیک قائد کبیر و همچنین سازمانها و شرکتهایی که نیاز به سرمایه گذار در پروژه های عمرانی، راهسازی، تلکام و انرژیهای تجدید پذیر را دارند میتوانند تا تاریخ پنجم شهریور ماه از طریق مراجعه به سایت  www.trade-conf.com  و ارتباط با دبیرخانه از فرصت های مناسب و نشست های تجاری این همایش بهرمند شوند.

    وی از برگزاری کارگاه تخصصی آموزشی ویژه در روز سوم همایش (دهم شهریور) خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند با ثبت نام در این کارگاه بصورت کاربردی با راهکارهای تجارت در روسیه آشنا شوند.

    کبیری با بیان اینکه تیمی متشکل از متخصصین بازرگانی در ایران و روسیه با هدف غنا بخشیدن به محتوا ودستاوردهای اجرایی ماههاست برای برگزاری پربار این همایش مشغول فعالیت هستند گفت: ما بر آنیم که به تولیدکنندگان ایرانی جهت تأسیس شرکت تجاری و برقراری روابط تجاری مستقیم با بازار روسیه کمک کنیم.

    وی افزود: با وجود اینکه تامین امکانات برای حضور و فروش مستقیم در روسیه نیاز به سرمایه گذاری دارد ولی تولید کنندگان و تجار ایرانی با جلب اعتماد و آشنایی بیشتر با خریداران روس می توانند از طریقحذف واسطه ها با آرامش خیال به داد و ستد و سود آوریبیشتری از بازار  روسیه دست یابند.

    وی اظهار داشت: راه موفقیت در بازار روسیه بزرگ و قوی وارد شدن است و شرکتهای کوچک میبایست بصورت متحد عمل کرده و در قالب کنسرسیوم وارد بازار این کشور شوند.

    نگار کبیری تصریح کرد: معرفی خریداران و وارد کنندگان بزرگ روسیه و نحوهشناسایی و اعتبارسنجی آنها، همچنین ارائه مسیر های معتبر وموثر برای ورود شرکتهایی ایرانی به بازار این کشور و شناسایی عمده رقبای کالاهای ایرانی را از اهداف این همایش نام برد.

    رئیس شورای سیاستگذاری همایش بزرگ "حضور پایدار دربازار روسیه" با بیان اینکه برای رفع برخی از مشکلات زیر ساختی موجود در تجارت با روسیه فرصت های مناسبی را ایجاد کردیم گفت: در زمینه مبادلات ارزی و پایگاه تجاری ویژه ایرانیان در روسیه اقداماتی را انجام دادیم تا با برقراری این امکانات شاهد رشد چشمگیری در توسعه صادرات و حضور بیشتر تجار ایرانی در روسیه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی