عصر بازار

فروش سوخت هواپیما با کارت بانکی

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه از فردا فروش سوخت به تمامی هواپیماها به صورت نقدی انجام می‌شود، گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید صرفا با کارت بانکی سوخت خریداری کنند.

فروش سوخت هواپیما با کارت بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، همزمان با افزایش بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی به دولت و وزارت نفت، ضوابط جدیدی به منظور فروش بنزین و سوخت هواپیما تعیین و از فردا اول شهریور ماه در تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی خواهد شد.

    ‌سیدناصر سجادی امروز با بیان اینکه فروش و تحویل سوخت به ناوگان هوایی داخلی کشور از ابتدای شهریور ماه سال جاری به صورت نقدی انجام خواهد شد، گفت: تمامی زیر ساخت‌ها، امکانات و تجهیزات لازم در فرودگاه‌های سراسر کشور به منظور پرداخت نقدی سوخت از طریق بانک فرودگاه مربوطه و استفاده از کارت های بانکی معتبر فراهم شده و آماده بهره برداری است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مدیران شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرد تا با تهیه و تامین کارت‌های بانکی معتبر به طور اختصاصی برای همین منظور طراحی و آماده شده نسبت به تحویل سوخت اقدام کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از شهریورماه سال جاری فروش و تامین سوخت به تمامی شرکت‌های هواپیمایی صرفا به صورت نقدی و استفاده از کارت اعتباری بانکی امکان پذیر است، اظهار داشت: بدیهی است در غیر این صورت تمامی مسئولیت‌ها و تبعات ناشی از عدم اقدام به موقع به عهده شرکت‌های هواپیمایی بوده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مسئولیتی نخواهد داشت.

    در همین حال مسئولان انجمن شرکت‌های هواپیمایی اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه مشکلات اجرایی عرضه کارتی سوخت را برای وزارت نفت توضیح دادیم؛ ضمن آنکه با توجه به اینکه پول بلیتی که توسط آژانس‌ها به فروش می رسد در یک پروسه یک‌ماهه به ایرلاین ها پرداخت می‌شود بنابراین امکان اینکه پای پرواز بهای سوخت پرداخت شود وجود ندارد.

    مسئولان این تشکل صنفی با بیان اینکه در حال حاضر بهای سوخت یک‌ماهه به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌شود، اظهار کرده است: بنابراین کارتی شدن پرداخت بهای سوخت، فقط مشکلات ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد و اقدام خاصی را به دنبال ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی