عصر بازار

تأمین اجتماعی:

معوقات بازنشستگان پرداخت شده است

عصر اعتبار- پس از ماه‌ها انتظار، پرداخت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در واپسین روز هفته گذشته آغاز و دیروز به پایان رسید اما برخی بازنشستگان از پرداخت نشدن افزایش حقوق اردیبهشت خود خبر می‌دهند، البته سازمان تأمین اجتماعی اصرار دارد که افزایش حقوق‌ها پرداخت شده‌است.

معوقات بازنشستگان پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، پیش‌تر و پس از چندبار جابه‌جایی وعده‌ها، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی قول دادند که مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تا 30مرداد به حساب‌شان واریز شود.

    مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی درباره اعتراض برخی بازنشستگان به همشهری گفت:«همانطور که اعلام شده افزایش حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت95 بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌حساب این عزیزان واریز شده است.

    بانک عامل معمولا برای بازنشستگان به‌عنوان صاحب حساب پیامک واریز وجه ارسال می‌کند و احتمالا برای برخی بازنشستگان این پیامک ارسال نشده و به همین دلیل آنها می‌گویند افزایش حقوق اردیبهشت به حسابشان واریز نشده‌است.»
    امیرعباس تقی‌پور با بیان اینکه اگر بازنشسته‌ای پس از بررسی حساب خود متوجه شد که هنوز افزایش حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت خود را دریافت نکرده می‌تواند به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه مراجعه و موضوع را پیگیری کند، تأکید کرد که حقوق همه این افراد پرداخت شده است.

        اعتراض بازنشستگان

    درحالی‌که سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید افزایش حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت95 همه بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شده ولی برخی بازنشستگان در تماس با همشهری اعلام کردند تا عصر روز یکشنبه(زمان تنظیم این گزارش) هنوز افزایش حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

    اما از سوی دیگر علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید:«پرداخت معوقات افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان طبق وعده‌ای که سازمان تأمین اجتماعی داده بود پرداخت شده و هیچ مشکلی وجود ندارد، ما مشکلات موردی احتمالی را پیگیری می‌کنیم تا آنها نیز حل شود.»

        قصه پرغصه معوقات

    حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی امسال 14درصد افزایش یافت که از خرداد‌ماه اعمال شد. افزایش حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت با وجود وعده‌های مسئولان سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه بودجه مربوطه تأمین و زیرساخت‌ها نیز آماده شده و فقط منتظر تصویب میزان افزایش حقوق در هیأت دولت هستیم تا افزایش حقوق‌ها اعمال و پرداخت شود، ‌تاکنون به درازا کشیده‌است.

    سازمان تأمین اجتماعی 2میلیون و ٩۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر اصلی دارد که با احتساب خانواده آنان بالغ بر 5میلیون و 800هزار نفر می‌شوند که بیش ا ز 60درصد از این تعداد حداقل حقوق(حدود 900هزار تومان) را دریافت می‌کنند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خرداد امسال اعلام کرد که حتی کسانی که پایین‌تر از ٩۰۰هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و فاقد حق عائله‌مندی هستند نیز میزان مستمری آنها به ٩۰۰هزار تومان می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی