عصر بازار

قیمت سهام به پایین‌ترین محدوده رسیده است

عصر اعتبار- قیمت سهام در بازار سرمایه به محدوده های جذابی رسیده است و در صورتی که سهامداران با نگاه بلند مدت وارد بازار سرمایه شوند به طور قطع سود مناسبی کسب خواهند کرد.

قیمت سهام به پایین‌ترین محدوده رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سنا "حسین صالحی، مدیر معاملات کارگزاری اقتصاد بیدار در خصوص وضعیت بازار سرمایه با تاکید بر اینکه قیمت سهام به محدوده های جذابی رسیده است، گفت: با افت بازار در ماه های گذشته، قیمت سهام به پایین ترین محدوده ها رسیده است که برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند صعودی بازار در هفته های اخیر، تاکید کرد: قیمت سهام این روزها به محدوده هایی رسیده است که در صورت سرمایه گذاری با نگاه بلند مدت، به طور قطع سود مناسبی عاید سهامداران خواهد شد.

    وی در پاسخ به دلایل رشد بازار سهام گفت: از مهمترین عوامل این رشد، کاهش نرخ سود بانکی است که با تاخیر زمانی در بازار اثر گذاشت.

    صالحی معتقد است در سال‌های گذشته بازار پول به دلیل سودهای بالایی که بدون قبول ریسک به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کرد، نخستین گزینه سرمایه‌گذاری به شمار می‌آمد؛ اما در حال‌حاضر با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها توجیه چندانی ندارد و می‌توان امیدوار بود بخشی از نقدینگی‌ها به سوی بازار سرمایه روانه شود.

    وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دوره رشد بازار آغاز شده باشد، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، امکان رشد بازار سرمایه در نیمه دوم سال بیشتر خواهد بود زیرا عوامل رشد بازار در 6 ماه دوم سال ثبات بیشتری خواهند داشت.

    صالحی به سیاست‌های اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: دولت در سال‌های اخیر سیاست کنترل تورم را در پیش گرفته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اما رکود اقتصادی در کشور هنوز پابرجاست و این عامل مانع رشد پایدار و باثبات در بازار سرمایه نیز شده است.

    وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه به صورت مستقیم از شرایط اقتصادی کشور تاثیر می‌گیرد، بیان کرد: رونق اقتصادی در کشور هنوز کامل نشده است و این امر بر بازار سرمایه تاثیر گذار است.

    صالحی در ادامه تصریح کرد: در این مدت هیات‌های تجاری زیادی به کشور وارد شده‌اند، اما از میان رفتن کامل تحریم‌های بین‌المللی و ورود و سرمایه‌گذاری این گروه ها به زمان بیشتری نیاز دارد. از سوی دیگر مقرر شده تا طرح‌های جدیدی با همکاری شرکت‌های خارجی و داخلی اجرایی شود و نمایان شدن این طرح‌ها در گزارش‌های شرکت‌ها نیازمند زمان بیشتری است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ورود سرمایه‌گذاران خارجی نقدینگی‌های جدیدی را به بازار سهام وارد می‌کند، گفت: بازار سرمایه در سال‌های اخیر از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و ورود سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند زمینه‌ساز ورود پول‌های جدید به این بازار باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو