عصر بازار

ابهام ها بر ارزش دلار فشار وارد می کنند؛

انتظار برای سامان یافتن بازار ارز

عصر اعتبار- در هفته های اخیر عملکرد دلار چندان رضایت بخش نبوده و برخی تحلیلگران معتقدند شرایط فعلا به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

انتظار برای سامان یافتن بازار ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، یک ماه پیش نسبت یورو به دلار 1.1 بود و اکنون به بالای 1.13 رسیده است. عامل اصلی کاهش ارزش دلار، پیش بینی به تعویق افتادن برنامه افزایش نرخ های بهره در آمریکاست. در هفته پیش رو ند عامل بر ارزش دلار و دیگر ارزهای معتبر تاثیر خواهند گذاشت. پیش بینی ها نشان می دهد این هفته نیز ارزش یورو در برابر دلار باز هم رشد می کند، اما بعید به نظر می رسد که نسبت یورو به دلار به بیش از 1.146 برسد.

    و اما این هفته چه عواملی بر بازارهای ارز تاثیر خواهند گذاشت؟ از فردا هر روز مجموعه ای از گزارش ها در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. برخی اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا مایلند نرخ های بهره هر چه روزتر بالا برده شود اما آنها در اقلیت هستند.

    دیدگاه کلی بانک مرکزی آمریکا در قبال سیاست های پولی این است که در داخل آمریکا برخی شرایط برای بالا بردن نرخ های بهره مهیا نیست و در خارج این کشور، ضعف در اقتصاد جهان ادامه پیدا خواهد کرد در نتیجه فعلا زمان برای افزایش نرخ های بهره مناسب نیست. بویزه اگر جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا سبب شود لطمات جدی به اقتصاد جهان وارد شود لازم است حمایت ها ادامه پیدا کند.

    امروز خبر مهمی از اقتصادهای بزرگ منتشر نمی شود. فردا وضعیت بخش های خدمات و تولید کارخانه ای در منطقه یورو، آلمان، فرانسه و آمریکا در ماه جاری میلادی اعلام می شود. در آمریکا چند خبر در باره فروش مسکن منتشر می شود.

    روز چهارشنبه نرخ رشد اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم امسال و چند گزارش از فروش مسکن در آمریکا و تغییرات ذخیره نفت خام این کشور در هفته قبل منتشر خواهد شد.

    روز پنجشنبه وضعیت برخی شاخص های اقتصادی در آلمان منتشر می شود و در آمریکا تغییرات سفارش کالاهای بادوام و تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری در هفته قبل اعلام می شود.

    در نهایت روز جمعه، سرمایه گذاران، گزارش نرخ رشد اقتصاد انگلستان و آمریکا در سه ماهه دوم امسال را دریافت می کنند. همچنین خانم یلن رییس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد و شاخص اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری میلادی اعلام می شود.

    داده های اقتصادی از آمریکا به نوسان ارزش دلار منجر می شود اما برای آنکه روند کاهش ارزش دلار معکوس شود لازم است سرمایه گذاران به این نتیجه برسند که دیدگاه بانک مرکزی در باره زمان افزایش نرخ های بهره تغییر کرده و به زودی نرخ ها بالا برده خواهد شد. بعید است چنین تغییری در دیدگاه بانک مرکزی رخ دهد در نتیجه ارزش دلار تحت فشار باقی خواهد ماند.

    بویژه نرخ پایین رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال مانعی در برابر افزایش نرخ های بهره است. روز جمعه سمپوزیوم دو روزه سیاست های پولی آمریکا در جکسون هاول آغاز می شود. در این نشست جانت یلن سخنرانی خواهد کرد اما او بر خلاف بن برنانکی، رییس پیشین بانک مرکزی آمریکا، از ابراز نظر صریح درباره مسیر حرکت بانک مرکزی در حوزه سیاست های پولی اجتناب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو