عصر بازار

سیف:

استانها به میزان رونق تولید و اشتغال، تسهیلات می گیرند

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در اجرای سیاست های جدید هیچ محدودیتی برای استانهای مختلف وجود ندارد و به میزانی که استان بتواند رونق تولید و اشتغال ایجاد کند، تسهیلات دریافت می کند.

استانها به میزان رونق تولید و اشتغال، تسهیلات می گیرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف ظهر دوشنبه در بدو ورود به گرگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان تصریح کرد: در گذشته سیاست هایی مبنی بر توجه به صنایع بزرگ وجود داشت، اما در سال جاری و با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب، دولت توجه به صنایع کوچک و متوسط را در اولویت قرار داده است.
    وی با تأکید بر اهمیت توجه به صنایع کوچک و متوسط اظهار کرد: اگرچه صنایع بزرگ نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور دارند، اما صنایع کوچک و متوسط می توانند موجب رونق تولید و افزایش اشتغال شوند.
    رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: سیاست های ابلاغی جدید با بررسی تمام اقدامات گذشته صورت گرفته و ضمن رفع مشکلات پیشین، تلاش شده است تسهیلات بانکی به واحدهایی اعطا شود که بتوانند خود را از حالت رکود خارج کنند.
    سیف ادامه داد: به طور یقین واحدهایی که بازار لازم جهت ارائه محصولات خود را ندارند، نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند و ما باید منابع را به واحدهایی اختصاص دهیم که موجبات رشد و توسعه را فراهم کنند.
    رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان رشد اقتصادی صورت گرفته در کشور اشاره کرد و افزود: براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، طی سه ماه اول سال 95 شاهد رشد مثبت 4/4 درصدی بوده ایم و به طور یقین این رشد در سه فصل دیگر امسال نیز تکرار خواهد شد.
    آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و حسن صادقلو استاندار گلستان نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات و مسائل این منطقه خواستار توجه به افزایش منابع بانکی و همچنین مباحث مربوط به صنایع بزرگ استان شدند.
    در ادامه رئیس کل بانک مرکزی به اتفاق استاندار و مدیران ارشد استانی از کارخانه تولید ویتامین E که در ابتدای تیرماه سال جاری با اعتبار 440 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، دیدن کرد.
    شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان از دیگر برنامه های رئیس کل بانک مرکزی در سفر به این استان اعلام شده است.
    استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد، درآمد بیشتر مردم این استان بویژه در مناطق روستایی از طریق کشاورزی تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو