عصر بازار

نوبخت عنوان کرد

فرصت کافی برای پیش بینی بار مالی همسان سازی نظام پرداخت در لایحه بودجه ۹۶

عصر اعتبار- سخنگوی دولت عنوان کرد: مرجعیت مرکز آمار ایران نه به خاطر معطوف شدن به مستندات قانونی، بلکه به دلیل اتکای کارشناسان و خبرگان کشور به منظور استعلام به مرجعی است که به بضاعت دقت خود می‌تواند بر داده های آنها بیافزاید.

فرصت کافی برای پیش بینی بار مالی همسان سازی نظام پرداخت در لایحه بودجه ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در آیین معارفه رییس مرکز آمار ایران عنوان کرد: مرجعیت مرکز آمار ایران نه به خاطر معطوف شدن به مستندات قانونی بلکه به خاطر اتکای کارشناسان و خبرگان کشور به منظور استعلام به مرجعی است که به بضاعت دقت خود می تواند بر داده های آنها بیافزاید.

    وی با اشاره به سابقه حضور 8 ساله خود در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آن دوره استناد به مرجع آماری که در برنامه و بودجه نیز به آن اشاره شده باشد، دغدغه پژوهشگران بود. مراجعه به مرجعی که آماری دقیق تر ،صحیح تر و مبتنی بر سری های زمانی در آن وجود داشته باشد بطور حتم مرکز آمار ایران است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به چشم انداز آتی جامعه آماری کشور گفت: مرکز امار خود را برای بزرگترین رخداد آماری در کشور که سرشماری نفوس و مسکن است، خود را آماده می کند. در این زمینه تصمیمات سنجیده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تصمیم ها اگر چه بر مبنای نظری استوار است اما با واقعیت های زمانی تطابق ندارد.

    به گفته نوبخت مکاتب علم اقتصاد چه به لحاظ دستوری و چه به لحاظ اثباتی متشکل از نظریه های مختلف است اما اینکه کدام یک انتخاب می شوند، بستگی به شرایطی دارد که آمار از آنها استخراج می‌شود.

    وی افزود: آمار سرشماری نفوس و مسکن علاوه بر برنامه ششم در سیاست‌های مقطعی دولت نیز تاثیر گذار است.

    نوبخت در عین حال همسان سازی حقوق و دستمزد کارکنان مرکز آمار را به عنوان مسئولیت سنگین رییس جدید این سازمان عنوان کرد و افزود: بخش‌نامه بودجه سال 96 امروز در شورای اقتصاد به منظور بررسی خط مشی ها و سیاست ها به تصویب خواهد رسید و دولت به گونه‌ای اقدام های بودجه ای خود را تبیین خواهد کرد که بتوان بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را داشته باشیم.

    وی گفت: نظام پرداخت کارکنان دولت چه در بخش شاغلان و چه در بخش بازنشستگی فرصت لازم را برای تعدیل سیاست گذاری ها دارد و می توان در قالب لایحه برنامه ششم توسعه آن را ارایه کرد تا به این ترتیب نابرابری ها در این بخش از بین برود. لایحه بودجه سال 96 کشور نیز هنوز تهیه نشده و هر نوع بار مالی ناشی از این موضوع می تواند در لایحه مذکور از هم اکنون پیش بینی شود.

    نوبخت در خاتمه گفت: برای سرشماری نفوس و مسکن که از ماه آنیده در کشور آغازمی شود، هر نوع ابزار و ساز و کاری برای پیشرفت علم در این مقطع زمانی که مرکز آمار نیاز داشته باشد، با سرعت در اختیار قرار می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو