عصر بازار

دولت پول گندم‌کاران را تا ۱۵شهریور تسویه کند

عصر اعتبار- رئیس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور گفت: از آنجا که فصل کشت گندم نزدیک است، به دولت توصیه می‌کنیم که هر چه زودتر پول گندم‌کاران را پرداخت کند، وگرنه به دلیل ضعف بنیه مالی امکان خرید بذر، کود و نهاده‌ها وجود نخواهد داشت.

دولت پول گندم‌کاران را تا ۱۵شهریور تسویه کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مسعود اسدی نسبت به پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان از دولت بابت خرید تضمینی گندم هشدار داد و تصریح کرد: در حالی که فصل جدید کشت گندم در راه است، کشاورزان با مشکل مالی و نقدینگی برای تأمین نهاده، بذر، کود شیمیایی و سایر مسائل دغدغه دارند.

    وی با تأکید بر اینکه گندم جزء کالاهای اساسی بوده و باید مراقب بود تا خودکفایی گندم را حفظ کنیم، افزود: امسال تولید گندم به مدد کشاورزان و بارش‌های مناسب از مرز 11 میلیون تن گذشت و دیگر نیازی به واردات نیست، به شرط آنکه پرداخت خرید تضمینی به موقع انجام شود، تا کشاورز امکان کشت مجدد را داشته باشد.

    رئیس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور به دولتمردان پیشنهاد داد، تا قبل از 15 شهریور و هر چه زودتر بدهی خرید تضمینی گندم را پرداخت کنند.

    اسدی همچنین در مورد اجرای طرح «قیمت تضمینی» برای محصول جو و ذرت نیز گفت: سال گذشته خرید ذرت با قیمت تضمینی و فروش از طریق بورس در استان خوزستان به صورت آزمایشی اجرا شد که متأسفانه به دلیل فروش دیرهنگام در بورس و دریافت دیرهنگام مابه‌التفاوت پول از سوی کشاورزان، کشاورزان پولی نداشتند و سطح کشت ذرت در خوزستان امسال به شدت افت کرد.

    وی اظهار امیدواری کرد: تا دولت سیاست قیمت تضمینی را در مورد محصولاتی همچون گندم هیچ گاه به کار نگیرد ،چرا که گندم کالایی استراتژیک بوده و ممکن است با معیشت مردم بازی شود.

    طی دو ماه اخیر حدود 11 میلیون تن گندم به صورت خرید تضمینی توسط وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان خریداری شده، اما تنها 50 درصد از این رقم پرداخت شده است که به گفته قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی بخشی از مطالبات را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بخش دیگر را باید بانک‌ها بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو