عصر بازار

هزار میلیارد تومان دیگر به گندم‌کاران پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: دیروز یکهزار میلیارد تومان دیگر بابت خرید تضمینی گندم پرداخت و مطالبات کشاورزان ۵۰ درصد شد، دنبال راهکار ارائه تسهیلات به کشاورزان برای کشت جدید گندم و خرید بذر و نهاده هستیم.

هزار میلیارد تومان دیگر به گندم‌کاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی قنبری در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیک بودن کشت جدید گندم و تسویه نشدن مطالبات کشاورزان این نگرانی وجود دارد که نتوانند بذر و نهاده لازم برای کشت را تهیه کنند، خاطرنشان کرد: روز گذشته یکهزار میلیارد تومان دیگر از طلب گندم‌کاران را پرداخت کردیم و تا کنون پرداختی ما به رقم 7 هزار میلیارد تومان رسید.

    * تسویه 50 درصد از پول خرید تضمینی گندم/ خرید گندم از مرز 11 میلیون تن گذشت

    وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از مرز 11 میلیون تن هم گذشت، خاطرنشان کرد: تا به امروز 14 هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور انجام شده که می‌توان گفت 50 درصد مطالبات تسویه شده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در مورد فرارسیدن کشت جدید و تسویه حساب کشاورزان نیز به این نکته اشاره کرد که خود وزارت جهاد کشاورزی دغدغه این موضوع را دارد و به دنبال ارائه راهکاری برای تسویه طلب کشاورزان و پرداخت تسهیلات لازم برای خرید بذر، کود و نهاده‌های لازم است.

    * کارت اعتباری نهاده و فروش اوراق بهادار به کمک خرید بذر و نهاده کشاورزان می‌آید

    قنبری گفت: مطالبات گندم‌کاران تا مهرماه تسویه خواهد شد، اما در کنار آن به دنبال راهکاری از جمله ارائه کارت اعتباری نهاده‌ و اوراق بهادار بین گندم‌کاران هستیم، تا بتوانند از این طریق برای خرید کود، بذر و نهاده در فشار قرار نگیرند، چرا که گندم بحث ملی است و نمی‌توان با آن شوخی کرد.

    وی در پاسخ به اینکه ظاهرا 2 بانک خصوصی که قرار بود در قالب تسهیلات به دولت پول خرید تضمینی گندم‌کاران را پرداخت کنند که از زیر بار این کار شانه خالی کردند گفت: روز گذشته بانک پاسارگاد پذیرفت که بخشی از مطالبات را در قالب تسهیلات بپردازد، اما به دنبال بانک جایگزین برای بانک سامان هستیم.

    * خرید گندم از طریق «قیمت تضمینی» در دستور کار نیست

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در پاسخ به اینکه آیا قرار است طرح «قیمت تضمینی» برای گندم هم مانند جو و ذرت در کشور اجرا شود، با رد این موضوع تصریح کرد: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی