عصر بازار

تشریح وضعیت سرمایه‌گذاری‌های بعد از برجام

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر صنعت، گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی و نعمت‌زاده توضیحاتی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری خارجی و ساماندهی واحدهای صنعتی مسئله‌دار ارائه داد.

تشریح وضعیت سرمایه‌گذاری‌های بعد از برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عصر دیروز(دوشنبه، یکم شهریور) نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان این وزارتخانه انجام شد و در این جلسه مباحث مشترک اقتصادی با بخش صنعت بررسی شد.

    محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست مشترک کمیسیون اقتصاد مجلس و وزیر صنعت گفت: در این جلسه آخرین وضعیت بخش‌های مختلف صنعت گزارش شد و مباحث و نکات مدنظر نمایندگان مجلس در این رابطه بیان شد.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه وزیر صنعت عملکرد این وزارتخانه را به صورت کلی در طول فعالیت دولت یازدهم تشریح کرد و گزارش نهایی در رابطه با فعالیت‌های انجام شده در چند ماه اول سال جاری بود و مقایسه این آمار با آمار مشابه سال قبل بیانگر افزایش صادرات بود.

    پورابراهیمی داورانی افزود: موضوعاتی مانند سرمایه‌گذاری خارجی و ساماندهی 7500 واحد صنعتی دچار مشکل و 16 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده برای رفع مشکلات، در جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح و بررسی شد.

    وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر صنعت اظهار داشتند که واقعیت‌های میدانی در بخش تولید و صنعت با گزارشات ارائه شده متفاوت است البته شاید با تاخیر زمانی شاهد بهبود وضعیت بنگاه‌های اقتصادی در کشور باشیم.

    پورابراهیمی داورانی گفت: آمارها حکایت از این دارند که 50 درصد بنگاه‌های اقتصادی با مشکل روبه رو هستند که باید به این موضوع رسیدگی جدی شود و مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی که در وزارت صنعت تشکیل خواهد شد پیگیری این موضوعات ادامه یابد.

    ارائه گزارش در خصوص وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام

    وی ادامه داد: گزارشی از وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام در این نشست ارائه شد و حتی بیان شد در آینده نزدیک بعضی از کارخانجات حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها افتتاح خواهند شد.

    وی ادامه داد: مقرر شد گزارشات وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این رابطه افزود: وضعیت بلاتکلیف سهام عدالت در وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شد و تاکید بر این شد که این وزارتخانه در این رابطه پاسخگو باشد که وزیر صنعت در این خصوص اظهار داشت پیگیری‌ها در حال انجام است و وضعیت شرکت‌ها در حال ساماندهی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو