عصر بازار

رییس سازمان چای خبر داد

پرداخت بیش از ۸۰ درصد از مطالبات چایکاران

عصر اعتبار- در حالی که حدود یک ماه تا پایان فصل برداشت برگ سبز چای باقی‌مانده است، رییس سازمان چای از افزایش ۶۷ درصدی تولید و خرید تضمینی این محصول و پرداخت حدود ۸۲ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد.

پرداخت بیش از ۸۰ درصد از مطالبات چایکاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد ولی روزبهان  اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون 114 هزار تن از این محصول به ارزش بالغ بر 195 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که تاکنون حدود 125 میلیارد تومان از مطالباتشان پرداخت شده است.

    وی افزود: طی روزهای آتی 35 میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود که جمعا به 160 میلیارد تومان معادل 82 درصد مطالبات آنها می‌رسد.

    رییس سازمان چای با بیان این‌که تا پایان فصل برداشت برگ سبز چای میزان تولید و خرید تضمینی این محصول به بیش از 130 هزار تن خواهد رسید، ادامه داد: چایکاران در حال حاضر 100 درصد مطالبات فروش برگ سبز خود در فصل بهار را که معادل 60 درصد تولیدشان می‌شود، دریافت کردند و برخی از کارخانجات چای تا امروز مطالبات خود را تا نیمه مردادماه پرداخت کردند که می‌توان گفت چایکاران بخشی از مطالبات تابستان خود بابت فروش برگ سبز چای به دولت را نیز دریافت کردند.

    روزبهان گفت: گرچه 2.5 هکتار باغ چای می‌تواند تامین‌کننده هزینه‌ها و مخارج یک خانواده باشد، اما چایکارانی هستند که 500 متر زمین دارند و میانگین سطح زیرکشت باغ چای به ازای هر خانوار به حدود 3500 متر رسیده است که این نشان می‌دهد برای ارتقا و افزایش درآمد خانوارهای چایکار باید اقداماتی از جمله ارتقای بهره‌وری، توسعه شبکه‌های آبیاری تحت فشار و یکپارچه‌سازی اراضی را در دستور کار قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی