عصر بازار

رئیس کانون انبوه‌سازان مسکن اظهار مرد

فروش مسکن قسطی عملیاتی شد

عصر اعتبار- رئیس کانون سراسری انبوه‌سازی مسکن و ساختمان ایران از عملیاتی شدن طرح مسکن اقساطی خبرداد.

فروش مسکن قسطی عملیاتی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جمشید برزگر گفت:طرح فروش مسکن قسطی پس از امضای تفاهمنامه با بانک مسکن جنبه عملیاتی پیدا کرده است.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازی مسکن و ساختمان ایران گفت: در این طرح تسهیلات پرداخت نخواهد شد بلکه بانک ضمانت بازپرداخت اقساط از سوی خریداران مسکن را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه بانک مسکن با اجرای طرح فروش اقساطی نرخ کارمزد 2.3 درصدی را دریافت می‌کند، افزود: انبوه سازان در راستای اجرای این طرح با دو بانک دولتی دیگر نیز به توافق رسیده‌اند.

    برزگر با اعلام اینکه از مجموع 250 هزار واحد مسکونی انبوه سازان در سراسر کشور تاکنون چندین واحد به فروش رفته است، اظهار داشت: در طرح جدید انبوه‌سازان زیر قیمت اقدام به فروش واحدهای مسکونی خود کرده‌اند.

    وی همچنین از رونمایی سامانه جامع فروش قسطی مسکن خبر داد و افزود: در این سامانه  اطلاعات تمام واحدهای مسکونی آماده برای فروش بارگذاری خواهد شد.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازی مسکن و ساختمان ایران از پیشنهاد جدید انبوه سازان به دولت و بانک مرکزی مبنی بر پرداخت 150 میلیون تومان تسهیلات قابل انتقال به خریداران با نرخ سود 12 درصد خبر داد و اذعان داشت: بازار مسکن با عملیاتی شدن این پیشنهاد زودتر از موعد پیش‌بینی وارد رونق خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز رونق مشهودی در بازار مسکن مشاهده نمی‌شود اظهار امیدواری کرد که با تصویب این پیشنهاد و پرداخت تسهیلات تا سقف 60 درصد قیمت یک واحد مسکونی رونق به بازار مسکن بازگردد.

    رئیس کانون انبوه سازان افزود : متاسفانه غول رکود بر بازار مسکن سایه افکنده است و رونق مشهودی هنوز در بازار مسکن مشاهده نمی‌شود.

    وی افزود : گام‌های زیادی تاکنون برای تحرک بخشی به بازار مسکن برداشته شده که طرح فروش مسکن قسطی یکی از این اقدامات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو