عصر بازار

معاون آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خروج واحدهای صنعتی از رکود

عصر اعتبار- معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک واحدهای صنعتی تعطیل، نیمه تعطیل و دارای رکود در کشور خبر داد.

۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خروج واحدهای صنعتی از رکود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، رمضانعلی صادق زاده ظهر امروز سه شنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره یک اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی تعطیل شده تسهیلاتی در نظر گرفته ایم که متوسط کشوری آن حدود یک میلیارد تومان است. خوشبختانه در خوزستان تا این لحظه حدود 87 طرح موفق به دریافت تسهیلات از سیستم بانکی شده است.

    وی افزود: رقابتی بین استان ها شروع شده و سیستم بانکی هم همکاری خوبی داشته به ویژه در استان بانک ملی، تجارت، صنعت و معدن و سایر بانک ها خیلی خوب همکاری کردند.

    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کارگروه های تسهیل در استان شکل گرفته، تقاضاها به صورت الکترونیک در سامانه بهین یاب ثبت و همچنین جلسات متعددی برگزار می شود که در نهایت همه این کارها به دریافت تسهیلات منجر می شود.

    صادق زاده بیان کرد: به هر حال تعامل بین واحدهای صنعتی و کارگروه تسهیل باید ایجاد شود تا پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی تعطیل شده به خوبی انجام گیرد. البته شتاب پرداخت این تسهیلات در استان خوب است و ابتدای کار تنها پنج واحد موفق به اخذ تسهیلات شدند ولی امروز به 87 طرح و واحد افزایش پیدا کرده است.

    لزوم نظارت بر هزینه کرد تسهیلات

    وی ادامه داد: البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم. بعد از پرداخت تسهیلات نیز باید نظارت کافی صورت بگیرد تا واحدهای صنعتی نسبت به هزینه درست تسهیلات دریافتی آن هم در جای خودش اقدام کنند.

    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: واحدهای صنعتی باید با کمک این تسهیلات تولید خود را افزایش و اشتغال پایدار نیز ایجاد کنند، بنابراین باید نظارت کافی نسبت به نحوه هزینه تسهیلات پرداختی صورت بگیرد.

    صادق زاده خبر داد: در این مرحله 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کشور در نظر گرفته شده و طبیعی است که استان های صنعتی، پرجمعیت و دارای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر همچون خوزستان بیشتر می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

    وی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه استان خوزستان هم دارای صنایع مادر و بزرگ و هم دارای صنایع متوسط و کوچک است. امیدوارم با توجه به تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و پیگیری مسئولان استانی به ویژه استاندار، واحدهایی که واقعا نیازمند این تسهیلات هستند بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اقدامی که در حال حاضر انجام می شود در مورد هفت هزار و 500 واحد صنعتی کشور، این است که تسهیلات فوق را در راستای راه اندازی دوباره تولید دریافت می کنند. البته برنامه های دیگری که متناسب با صنعت و معدن تهیه شده نیز طبق روال همیشگی خودش ادامه داشته و اجرا می شود.

    صادق زاده در پایان گفت: شاید یک واحد صنعتی بزرگ نیاز به 40 میلیارد تومان داشته باشد، بنابراین باید روال عادی کار را طی و از تسهیلات ارزی و ریالی استفاده کند. طرح دیگری هم در خوزستان برای اجرا برنامه ریزی شده تحت عنوان فولادسازان که جزو 36 طرح ملی است.

    به گزارش خبرنگار مهر، رمضان زاده به همراه استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی از تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک اهواز بازدید کردند.

    شرکت های نفتی و صنایع فولاد همکاری کنند

    رئیس انجمن‌ سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان نیز در بازدید رمضان زاده از دفتر این انجمن اظهار کرد: استاندار سابق خوزستان دستورالعملی را صادر کرد تا شرکت های نفتی و صنایع فولاد با ما همکاری داشته باشند ولی متأسفانه تنها پنج درصد به این دستورالعمل توجه کردند.

    علی کرانی گلایه کرد: از این شرکت های نفتی و صنایع فولاد انتظار داریم تا همانطور که با استان های دیگر کار می کنند با ما نیز همکاری لازم را داشته باشند. حتی تقاضا داریم که خوزستان را در اولویت قرار بدهند.

    صادق زاده بعد از این بازدید راهی شوشتر شد تا واحد جدیدی را در کارخانه صنایع غذایی مجید افتتاح و از کارخانه غذایی عباس نیز بازدید کند.

    به گزارش مهر، عصر امروز سه شنبه سیزدهمین جلسه کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با حضور رمضان زاده برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی