عصر بازار

جریمه پزشکان زیرمیزی‌بگیر چیست؟

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به عضویت بیش از ۱۱۵ هزار پزشک در این سازمان گفت: پزشکانی که زیرمیزی دریافت می‌کنند تا ۱۰ برابر مبلغ دریافت شده جریمه نقدی می‌شوند.

جریمه پزشکان زیرمیزی‌بگیر چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان افزود: از این تعداد 68 هزار نفر پزشک عمومی بوده و بقیه پزشکان متخصص و فوق تخصص هستند.

    وی با بیان اینکه سالانه 2هزار و 500 تا 300 پزشک متخصص و فوق تخصص برای گذراندن طرح در اوایل مهرماه آماده می‌شوند، افزود: با اعلام نیاز مناطق محروم، عمده این پزشکان به این مناطق اعزام می‌شوند. با توجه به این شرایط امروزه می‌توانیم ادعا کنیم که منطقه‌ای در کشور نیست که پزشک مستقر نداشته باشد، اما قبول داریم که هنوز هم با نقطه مطلوب فاصله داریم.

    وی به زیرساخت‌های بهداشت و درمان در سطح شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: تأمین زیرساخت‌های مناسب در بخش بهداشت و درمان در این شهرستان، نویدبخش آینده‌ای روشن را می‌دهد.

    رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور به معضل زیرمیزی و دریافت وجه اضافی پزشکان اشاره کرد و افزود: جریمه نقدی به میزان دو برابر اضافه دریافتی از بیماران و توبیخ کتبی و درج در پرونده برای نخستین باردر پرونده پزشکی ثبت می‌شود.

    زالی، جریمه نقدی به میزان پنج برابر مبلغ دریافتی و لغو پروانه و توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی برای تخلف بار دوم و جریمه نقدی به میزان 10 برابر اضافی دریافت و لغو پروانه مسئول فنی و لغو پروانه تاسیس بیمارستان در بار سوم تخلف را از جمله جریمه‌های مقابله با پدیده زیرمیزی دانست.

    بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه به نقش پزشکان در تأمین سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: سلامت افراد جامعه یکی از مولفه‌های توسعه پایدار در جوامع است و باید همه در جهت تقویت این مولفه تلاش کنیم.

    وی با بیان اینکه مجلس به دنبال ایجاد راهکاری برای افزایش خدمات بهداشتی درمانی مردم است، افزود: اگر قوانین شفاف و روشن در بخش سلامت وضع شود، شاهد شکوفایی خدمات بهداشتی درمانی در سطح کشور خواهیم بود.

    در این مراسم کلنگ ساختمان نظام پزشکی شهر تاکستان هم در زمینی به مساحت 200 مترمربع در 2 طبقه با زیربنای 380 مترمربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به زمین زده شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی