عصر بازار

تجار و سرمایه گذاران ایرانی حضور خود را در آذربایجان مستحکم‌ می‌کنند

عصر اعتبار- نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو در حالی دومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند که با سفر رییس‌جمهوری کشورمان به آذربایجان و امضای ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور، زمینه برای حضور فعالان اقتصادی ایران در این همسایه شمالی بیش از پیش فراهم شده است.

تجار و سرمایه گذاران ایرانی حضور خود را در آذربایجان مستحکم‌ می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مدیر برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو ضمن اعلام برگزاری این نمایشگاه در شهریور ماه سال جاری گفت: تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی با مشارکت در این نمایشگاه جای پای خود را در آذربایجان مستحکم‌ می‌کنند.

    حسن مرتجی با بیان این خبر افزود: با توجه به سفر رییس‌جمهوری کشورمان به آذربایجان و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با این همسایه شمالی، برگزاری نمایشگاه فرصت مغتنمی برای بخش خصوصی ایران است تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های حضور در آذربایجان را شناسایی کند و برای صادرات به این کشور برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد.

    وی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه ایران در ترکمنستان اعلام کرد: نمایشگاه ایران پروژه در ترکمنستان به دلایل فنی به تعویق افتاد اما اکنون بسیاری از تجار و بازرگانانی که قصد حضور در نمایشگاه ترکمنستان را داشتند، در دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در آذربایجان مشارکت کرده اند.

    مرتجی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه آذربایجان با موضوعات نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت ساختمان و انرژی، آب و برق، محصولات و تکنولوژی‌های کشاورزی و تجهیزات وابسته و خدمات فنی و مهندسی 29 تا 31 شهریورماه سال جاری در اکسپو سنتر شهر باکو برگزار می‌شود و قرار است همایش تجاری ایران و آذربایجان نیز یک روز پیش از  برگزاری نمایشگاه در محل سالن همایش‌های هتل هیلتون باکو برگزار شود.

    مرتجی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه بیزینس فروم ایران و آذربایجان نیز با محوریت نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان، صنعت برق و آب، صنعت غذا، صنعت خودرو، بانکداری، صنعت کشاورزی، تجهیزات پزشکی،  حمل و نقل ریلی، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه و... در محل نمایشگاه بین‌المللی باکو برگزار می‌شود تا امکان مراودات و مبادلات میان تجار و بازرگانان ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم شود.

    این فعال صنعت نمایشگاهی کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در این نمایشگاه 11 سند همکاری همه جانبه میان تهران ـ باکو با حضور مقامات بلند پایه دو کشور به امضا برسد و همچنین محققان، دانشمندان و پژوهشگران دو کشور ضمن مذاکره و گفت‌وگو پیرامون موضوعات نمایشگاه با معرفی حوزه فعالیت و کالاهای خود، قراردادهای دیگری امضاء کنند.

    وی تصریح کرد: تمامی کالاهای قابل صدور ایرانی در بخش‌های صنعت ساختمان، تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، پروژه‌های فنی و مهندسی و توسعه شهری و ساخت وسازها، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راهسازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت وگاز، محصولات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سرویس‌های بهداشتی، سنگ، شیشه، درب وپنجره، لوله‌های‌ جهت انتقال آب و فاضلاب، بالابرها، سیستم‌های آبیاری و کشاورزی، ماشین‌آلات ساختمانی، برق و تجهیزات مرتبط با آن و محصولات بهداشتی قابل عرضه است.

    مرتجی در عین حال افزود: برای استقبال هر چه بهتر از این نمایشگاه، تبلیغات وسیعی نسبت به سال گذشته در تمام زمینه‌ها در نظر گرفته‌ایم و به طور مثال از یک ماه پیش نصب بنرها در بیلبوردهای شهر باکو و اتوبوس‌ها آغاز شده است؛ ضمن اینکه 15روز مانده تا آغاز نمایشگاه از طریق رادیو و تلویزیون و جراید و شبکه‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم آذربایجان در خصوص برگزاری این نمایشگاه داده خواهد شد.

    وی گفت: سفارت ایران در آذربایجان و رایزن بازرگانی کشورمان کمک زیادی به برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند و خوشبختانه شرکت گاز پروما آذربایجان به صورت جدی و کامل وارد صحنه شده و از برگزاری نمایشگاه به صورت جدی حمایت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی