عصر بازار

خروج از اتحادیه اروپا سالیانه بیش از ۱۱ میلیارد پوند به اسکاتلند ضرر می‌زند

عصر اعتبار- نتایج یک گزارش دولتی اسکاتلند نشان می‌دهد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اسکاتلند را متحمل هزینه سنگین ۱۱.۲ میلیارد پوند در سال می‌کند.

خروج از اتحادیه اروپا سالیانه بیش از ۱۱ میلیارد پوند به اسکاتلند ضرر می‌زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، «نیکولا استرجن» وزیر اول اسکاتلند گفت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سالیانه بیش از 11 میلیارد پوند به اقتصاد اسکاتلند خسارت وارد می‌کند.

    به نوشته «اس تی‌وی» خانم استرجن روز سه‌شنبه (امروز) آماری را ارائه کرد که نشان می‌دهد خروج از اتحادیه اروپا موجب می‌شود سالیانه بین 1.7 تا 11.2 تولید ناخالص ملی این کشور تا سال 2030 کاهش یابد.

    دولت اسکاتلند پیش‌بینی می‌کند در صورت خروج از اتحادیه اروپا درآمدی که از محل دریافت مالیات انتشار می‌رود بین 1.7 تا 3.7 میلیارد کاهش یابد.

    خانم استرجون درباره این گزارش گفت که این آمار حساس‌ترین موارد ممکن را نشان می‌دهد و هزینه احتمالی سنگینی که اسکاتلند خارج از اتحادیه اروپا متحمل خواهد شد، در آن ذکر شده است.

    وزیر اول اسکاتلند همچنین گفت تنها راه برای حفظ اقتصاد اسکاتلند و سود بردن از مزایای اتحادیه اروپا باقی ماندن این کشور در بزرگترین بازار واحد جهان است که حفظ رابطه با اتحادیه اروپا برای این امر الزامی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی