عصر بازار

نماینده مجلس غنا:

پیگیری برای تاسیس بانک ایرانی در غنا در حال انجام است

عصر اعتبار- نماینده مجلس کشور غنا گفت: پیگیری و مذاکره مسئولان دو کشور ایران و غنا برای تاسیس بانک ایرانی در کشور غنا در حال انجام است.

پیگیری برای تاسیس بانک ایرانی در غنا در حال انجام است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، خانم گیفتی کلنام ( Gifty klenam ) سه شنبه شب در نشست فعالان اقتصادی استان همدان اظهار کرد: از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایران از جمله همدان در کشور غنا استقبال می کنیم و توانمندی های اقتصادی ایرانیان به توسعه کشور ما کمک شایانی خواهد کرد.
    وی اضافه کرد: هم اکنون برای تولید گندم فرصت های بسیاری وجود دارد و مزارع فراوانی برای توسعه تولید و کشت گندم فراهم است.
    این نماینده مجلس افزود: غنا با وجود اینکه کشوری با ظرفیت های کشاورزی است اما میوه های فراوانی وارد می کند و برخی میوه ها در کشور غنا وجود ندارد که می توانیم در این زمینه با ایرانی ها همکاری کنیم.
    وی افزود: غنا منبع دانه های روغنی است با این وجود واردات روغن داریم و تاجران ایرانی می توانند در تولید و برداشت دانه های روغنی به ما کمک کنند.
    وی همچنین خواستار سرمایه گذاری ایرانیان در بخش های ساختمان سازی، انرژی و زیربنایی غنا شد.
    یکی از تجار کشور غنا نیز در این همایش گفت: تصور نداشتم ایران چنین کشور توانمندی به لحاظ تولیدات و تکنولوژی داخلی باشد و برایم بسیار جالب بود.
    بوریس بایدو ( Boris baidoo ) افزود: مردم غنا از سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کنند و تمام ظرفیت و توانمندی فعالان اقتصادی همدان را به اطلاع آنان می رسانم.
    وی اظهار کرد: کار زیادی در ایران داریم و از انگیزه سرمایه گذاران همدانی برای ارایه توانمندی های اقتصادی خود در کشور غنا استقبال می کنیم.
    این تاجر غنایی بیان کرد: به دنبال این هستیم که حداکثر سرمایه گذار ایرانی به ویژه همدانی را به کشور غنا ببریم تا بتوانیم فضای کشورمان را برای سرمایه گذاری ایرانیان مهیا سازیم.
    وی افزود: کشور غنا تنها یک فصل دارد و منابع غنی از لحاظ طلا، آهن، نفت و سایر منابع طبیعی دارد و ایرانیان در این زمینه ها نیز می توانند حداکثر سود را با تکنولوژی و سرمایه گذاری داشته باشند.
    وی با تمجید از فعالیت های توانمند اقتصادی همدانی ها گفت: به طور حتم می توانیم از این ظرفیت با سود مناسب برای سرمایه گذاران این استان در کشور غنا بهره مند شویم.
    این تاجر مطرح کشور غنا به همراه سفیر و نماینده مجلس کشورش برای توسعه همکاری متقابل با فعالان اقتصادی همدان به این شهر سفر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی