عصر بازار

تقوی نژاد:

بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های مالیاتی خوداظهاری است

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های مالیاتی کشور خوداظهاری هستند عنوان که در صورت پرداخت مالیات از سوی مودیان تا پایان شهریورماه، تمامی جریمه‌های قابل بخشش آن‌ها بخشوده می‌شود.

بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های مالیاتی خوداظهاری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد روز گذشته در سفر به شهرکرد در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالین اقتصادی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود اشکالاتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: اصلاح این قانون در مراحل نهایی است.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد پرونده‌های مالیاتی کشور، خوداظهاری هستند گفت: برای هفت‌هزار و 500 واحد تولیدی که در پی اخذ تسهیلات جهت راه‌اندازی هستند، موافقت شده است، در ماه‌های ابتدایی سال درصد کمی از مالیات را بپردازند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: تقسیط بدهی‌های مالیاتی نباید بیش از 36 ماه باشد و تنفسی در پرداخت آن وجود ندارد. در صورتی‌که مودیان مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات تا پایان شهریورماه اقدام کنند، کلیه جریمه‌های قابل بخشش آن‌ها بخشوده می‌شود.

    تقوی‌نژاد اظهار کرد: مهم‌ترین سیاستی که در حال حاضر در امور مالیاتی وجود دارد، اعتماد به مردم است و در تمام تصمیمات مالیاتی این عامل مد نظر است. حتی با افرادی که اختفاء و فرار مالیاتی داشته‌اند با عدالت و طبق قانون رفتار می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: زمانی که دولت عزم خود را برای خروج از رکود جزم کرده است، سیاست‌های امور مالیاتی نیز باید در این زمینه باشد.

    در ادامه این نشست رئیس کل گمرک کشور، گفت: رده‌بندی فعالان اقتصادی از حدود یک دهه قبل باید توسط اتاق بازرگانی انجام می‌شد، اما همچنان این اتفاق نیفتاده است.

    مسعود کرباسیان به مشکلات در صادرات با عراق اشاره کرد و گفت که باید این مشکلات در چارچوب یک قرارداد بلند مدت رفع شود. این مشکلات به دلایلی نظیر حمایت از تولید داخلی در واردات صیفی‌جات، واردات سیمان از نقاط دیگر و افزایش تعرفه‌های واردات حاصل شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی