عصر بازار

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری چینی ها در شرق مازندران

عصر اعتبار- مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که پسابرجام فرصت سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری خارجی را در صنعت این خطه شمال کشور فراهم کرد.

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری چینی ها در شرق مازندران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد محمدپورعمران افزود : توافق اولیه برای جذب این میزان سرمایه گذاری در شرق استان با سرمایه گذاران استان لیائونینگ انجام شده است.
    وی اضافه کرد : براساس توافق اولیه ، این سرمایه گذاران چینی شهرک صنعتی را در شرق مازندران در زمینی به مساحت 300 هکتار ویژه صنایع چین احداث می کنند.
    محمدپور گفت : زمین شهرک صنعتی با هدف تشویق سرمایه گذاران چینی و جذب سرمایه های بیشتر به صورت رایگان در اختیار طرف چینی قرار می گیرد.
    مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران افزود : سرمایه گذاران ایرانی نیز می توانند به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران چینی در این شهرک فعالیت کنند.
    وی ادامه داد : با اجرای این طرح صنعتی ، برای تعداد زیادی از بیکاران این خطه شمال کشور ایجاد اشتغال می شود و صنعت مازندران نیز رونق خواهد گرفت. محمدپور با اشاره به قرارگیری مازندران در حاشیه راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان ، اظهار داشت : این شبکه ریلی که متصل به بندرامیرآباد بهشهر در شرق مازندران است ، می تواند ظرفیت های جدیدی را برای سرمایه گذاری در استان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.
    وی نزدیکی به فرودگاه ، در اختیار داشتن بیشترین نقطقه ساحلی دریای خزر و وجود چندین بندر از جمله بندر راهبردی امیرآباد را ازمزیت های اقتصادی مهم شهرک صنعتی شرق مازندران برشمرد.
    هیات تجاری استان لیائونینگ چین اوایل مرداد ماه سال جاری به مازندران سفر کرد.
    استان لیائونینگ با مرکزیت شهر ' شنیانگ ' در شمال شرقی چین واقع است و حدو 43 میلیون نفر جمعیت دارد.
    استان لیائونینگ با داشتن 145 هزار و 900 کیلومتر مربع مساحت با کشور کره شمالی هم مرز است.
    استان مازندران به خاطر برخورداری از ظرفیت های بکر سرمایه گذاری در زمینه های صنعتی ، گردشگری و کشاورزی از زمان امضای برجام تاکنون به کانون سفر هیات ها خارجی تبدیل شده است .
    بر اساس گزارش رسمی استانداری مازندران تنها در سال جاری تاکنون دستکم 10 هیات خارجی از کشورهای چین ، روسیه ، یونان ، ایتالیا و فرانسه به این استان سفر کردند.
    استان مازندران در یک ماه گذشته میزبان 2 هیات چینی برای بررسی زمینه های سرمایه گذاری در این استان بود .
    بر اساس گزارش اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران ، پسابرجام 400 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را تاکنون در مازندران موجب شد و این سرمایه گذاری در 22 طرح زیرساختی در دست اجراست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو