عصر بازار

۳۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شد

عصر اعتبار- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:۳۲هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مرداد به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شده که پیش بینی می شود تا اواخر بهمن به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

۳۲هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بهروز ریاحی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه قیر و پالایش سهند خلیج فارس به خبرنگاران گفت: پرداخت این میزان تسهیلات در پنج سال گذشته بی سابقه بوده و موجب بازگشت مجدد پنج هزار واحد صنعتی به چرخه تولید می شود.
    وی ادامه داد: موظفیم هفت هزار و 500 طرح را از محل اقتصاد مقاومتی و 16 هزار میلیارد تومان را از طرح رونق تولید به واحدهای کوچک ومتوسط و واحدهایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند پرداخت کنیم.
    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم هرمزگان در دریافت این تسهیلات ابراز داشت: از محل اعتبار تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی که در سال جاری به بخش صنعت ، معدن و تجارت کشور اختصاص داده شده هرمزگان با ثبت نام 116واحد در سامانه طراحی شده برای این منظور رتبه اول کشور را دارد.
    به گفته ریاحی، در هفته دولت 50 طرح کلان ملی به بهره برداری می رسد که پیش بینی می شود با این بهره برداری ها 12 هزار شغل به اشتغال صنعتی کشور اضافه شود.
    وی اظهار داشت: از محل طرح اقتصاد مقاومتی سه طرح در هرمزگان قرار دارد که کشتی سازی خلیج فارس یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است.
    وی اظهار امیدواری کرد، برای اتمام حوضچه خشک این هُلدینگ بتوان مبلغ 450 میلیارد ریال اعتبار با مساعدت وزیر صنعت و معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت کرد تا در اواخر سال جاری شاهد اتمام این پروژه بود.
    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : کشتی سازی خلیج فارس با قدمت 10 ساله به عنوان یکی از واحدهای که متوقف شده بود اما امسال شاهد فعالیت هر هفت کارخانه این شرکت هستیم.
    ریاحی خاطر نشان کرد: امید می رود مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران هم در زمینه سکو سازی و هم در زمینه کشتی های کانتینربر و همچنین جک آپ های مورد نیاز وزارت نفت بتواند کمکی برای کشور باشد.
    وی ادامه داد: به مدیرعامل این واحد قول داده ایم با کمک های استاندار هرمزگان و پیگیری وزیر بتوان بخشی از مشکل های این شرکت بزرگ را از سر راه برداشت.
    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد : هرمزگان از نظر تعداد جواز تاسیس رتبه 21 کشوری و از نظر اشتغال صنعتی در جایگاه 24 کشور قرار دارد.
    وی اضافه کرد: در زمینه صادرات به دلیل پایانه های صادراتی موجود ، هرمزگان در زمینه سازه های دریایی، صنایع دریایی، صنایع شیلاتی و خرما جایگاه خوبی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو