عصر بازار

دریافت الکترونیک ماهانه بیش از ۹۰۰ هزار لیست بیمه‌ای

عصر اعتبار- مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: درسال ۹۴ به طور میانگین ماهانه تعداد ۹۶۶ هزار و ۵۲۵ فقره لیست بصورت الکترونیک دریافت شده که با ایجاد این بستر به همین تعداد سفر درون شهری متوقف شده که دارای فوایدی از جمله صرفه جوئی هزینه‌های مادی و زمانی برای کارفرمایان و هزینه زمانی برای بیمه شدگان است.

دریافت الکترونیک ماهانه بیش از ۹۰۰ هزار لیست بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر رضا امینی، مشاور مدیر عامل و مدیر کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی به مناسبت فرارسیدن هفته دولت یادداشتی را در اختیار ایسنا قرار داد.

    متن این یادداشت به شرح زیر است: «سازمان تامین اجتماعی، به عنوان بزرگترین نهاد بیمه گر اجتماعی در کشور، در دوره مدیریتی جدید، با تاسّی به شهدای انقلاب نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات در شأن بیمه شدگان عزیز تامین اجتماعی بکار بسته است که مهمترین آنها طرح خدمات نوین و استقرار دولت الکترونیک است.

    ـ طرح خدمات نوین

    در مدیریت تحول تلاش برنامه ریزی شده است که سازمان را به سمت جایگاه بالاتر برای ارائه خدمت بهترمی برد؛ با تعریف فوق مشخص می گردد که مدیریت تحول نوعی تغییر استراتژیک است که سازمان را با برنامه ریزی از وضعیت موجود  به وضعیتی مطلوب تر سوق می دهد و کارکنان نیز در این مسیر نقش مهمی را بعهده دارند با این مفهوم می توان تحول سازمانی را نوعی توسعه راه حل‌های خلاقانه و جدید نامید فرآیندی که با هدف توانمندسازی کارکنان برای پذیرش تغییر در محیط کار سعی در افزایش بهره وری سازمانی دارد.

    هر سازمان و یا موسسه‌ای با افزایش عمرخود در چرخه حیات سازمانی دچار چالشها و مسائلی می شود که نیازمند به بازنگری برای عبور از میانسالی و رسیدن  به دوره جدید چرخه حیات است.

    سازمان تأمین اجتماعی نیز در چرخه حیات خود، نوع خدمات رسانی که به مخاطبین خود می دهد را نیازمند تغییر می داند.  مخاطبین سازمان که مولدین جامعه هستند نیاز به امنیت و آرامش خاطر برای دوران اشتغال و آسودگی برای زمان پیری و بازنشستگی دارند.

    بنابراین اموراستانها با رویکرد مدیریت تحول طرح ارائه خدمات نوین را مطرح و با این طرح سعی دارد که به مراجعین سازمان درکمترین زمان، مطلوب ترین خدمت را ارائه کند.  این تغییر در ارائه خدمت شعب را از حالت تک  وظیفه ای و بخشی به حالت چند وظیفه ای تبدیل می کند و کارکنان با رویکرد توانمندسازی از حالت تک وظیفه‌ای به چند وظیفه ای تغییر جهت داده و مراجعین با حضور دراولین پیشخوان می توانند تمای خواسته ها را مطرح و پاسخ لازم را دریافت کنند.

    چندوظیفه‌ای به شکلی به اجرا در خواهد آمد تا کارکنان با کسب آموزشهای لازم، تمامی بخشهای سازمان را فراگرفته و درتمامی زمینه‌های خدمتی بصورت حرفه‌ای پاسخگو باشند. این نوع تغییر و تحول در نوع ارائه خدمت در چند شعبه بصورت آزمایشی درحال اجراست که قابلیتها وتوانایی های آن سنجیده شده و نواقص آن نیز برطرف می‌شود و در زمان مناسب تمامی شعب کشور با این رویکرد جدید نسبت به ارائه خدمت به بیمه شدگان عزیز، کارفرمایان  گرامی و مستمری بگیران محترم  خود خواهند پرداخت.

    این طرح در نهایت موجب تکریم مراجعین شده و سعی دارد که با احترام به وقت مراجعین از سردرگمی آنان جلوگیری کرده و با کوتاه کردن مسیر پاسخ دهی نسبت به ارائه خدمتی در زمان کم اقدام کند.

    شایان ذکر است که در راستای اهداف عالیه دولت محترم که همانا تکریم به مراجعین و پاسخ گویی شفاف به آنان است  طرح مذکور طراحی و به مرحله آزمایش رسیده و به زودی در پس از طی مراحل آزمایشی در شعب  سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

    دولت الکترونیک

    درجامعه کنونی نقش بی بدیل IT  و کامپیوتری در ارائه خدمات  غیرقابل انکار است و به تبع آن اصطلاحاتی  وارد جامعه شده مانند دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک و یا شهر الکترونیک که همگی موید این مطلب است که الکترونیک تأثیربسزایی درزندگی روزمره ی امروزی داشته و یا دارد.

    فضاهای مجازی و بکارگیری الکترونیک در امر خدمت رسانی پیش شرط بیشتر خدمات شده بشکلی که دولت محترم نیز با ایجاد دولت الکترونیک می خواهد این مفهوم را ترویج نماید که شهروندان بجای سفرهای درون شهری و ایجاد آلودگی زیست محیطی می توانند از طریق خدمات الکترونیک نیازهای خود را مرتفع نمایند سازمان تأمین اجتماعی نیز با بهره گیری از این خدمات در راستای تحقق اهداف دولت  محترم سعی دارد با استفاده از این امکانات خدمات خود را در بسترهای الکترونیک به مخاطبین خود ارائه کند که از جمله این اقدامات ارائه لیست بیمه شدگان کارگاه ها به سازمان و پرداخت حق بیمه بصورت غیر حضوری و با استفاده از سایت سازمان و در گاههای پرداخت الکترونیک می باشد.

    در این راستا با همت همکاران سازمان این امر تحقق یافته و درسال 94 به طور میانگین ماهانه تعداد 966 هزار و 525 فقره لیست بصورت الکترونیک دریافت شده که با ایجاد این بستر به همین تعداد سفر درون شهری متوقف شده که دارای فوایدی از جمله صرفه جوئی هزینه های مادی و زمانی برای کارفرمایان و هزینه زمانی برای بیمه شدگان است و خدمت گیرندگان بلافاصله پس از دریافت لیست الکترونیک می توانند خدمت  مورد نظر خود را دریافت نمایند. در همین راستا موارد دیگری نیز از جمله ابلاغ احکام مطالباتی بصورت الکترونیک نیز مورد بهره برداری رسیده که به کارفرمایان بصورت پیامک احکام مطالباتی حق بیمه را اعلام می نماید.

    و آنان نیز با دریافت شناسه‌های پرداخت می توانند بصورت غیر حضوری و از طریق درگاههای پرداخت نسبت به پرداخت حق بیمه مطالبه شده اقدام نمایند. ایجاد بسترهای خدمات غیرحضوری برای مراجعین سازمان گام مؤثری درراستای تحقق دولت الکترونیک بوده و باعث صرفه جویی های ملی درسطح کشور خواهد شد.

    همچنین نوع ساختار اداری و ساخت و سازهای سازمان در واحد های اجرایی بیمه ای و درمانی نیز با رویکرد خدمات الکترونیکی و پیشخوان پاسخگویی تغییر یافته و در همین راستا تعداد 145 واحد اجرای در طول دولت یازدهم توسعه، ساخت و به مرحله بهره برداری رسیده است».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو