عصر بازار

اقدام و عمل، ملت–دولت، امیدوار و استوار - ۲

پرداخت بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون توسط بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید

عصر اعتبار- بانک کشاورزی از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار را در قالب ۱۰۴ هزار فقره تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به متقاضیان پرداخت کرده است تا شاهد توسعه کشاورزی مکانیزه و افزایش راندمان تولید در این بخش باشیم.

پرداخت بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون توسط بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، نیل به خودکفایی در تولیدات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی که از سیاست های اصلی دولت و راهبردهای جدی چشم انداز اقتصادی کشور محسوب می شود با دسترسی کشاورزان به ماشین آلات و صنایع پیشرفته و کارآمد تسریع شده و جامعه کشاورزی با در اختیار داشتن تکنولوژی‌های نوین و روزآمد خواهد توانست مسیر شکوفایی را با سرعت بیشتری طی کند.

    تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و در دستور کار بانک کشاورزی است با تلاش کارشناسان این بانک در توزیع و  ترویج استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نمود یافته و کشاورزان با استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون توانسته اند نرخ تولید را به سطح قابل قبولی برسانند.

    در طول استقرار دولت تدبیر و امید تاکنون استان زرخیر خوزستان با جذب 2800میلیارد ریال از اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در مقام اول استفاده از این تسهیلات قرار دارد و پس از آن استانهای فارس و خراسان رضوی به ترتیب با جذب 2400 و 1900 میلیارد ریال از اعتبارات این بخش ، در مقام‌های دوم و سوم از لحاظ دریافت تسهیلات مکانیزاسیون قرار گرفته اند.

    همچنین از لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی، استانهای گیلان، فارس و خوزستان مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

    اهمیت حمایت مالی بانک کشاورزی از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی زمانی پررنگ تر می شود که بدانیم کشاورزان تلاشگر حتی در دورافتاده ترین روستاهای کشور از این تسهیلات بهره مند شده اند تا کشاورزی اقتصادی برای توسعه اقتصاد کشاورزی در کشور گسترده شود و اقدام و عمل در کنار تدبیر و تلاش، بذر امید را به درخت شکوفایی مبدل کنند.

    در ادامه سلسله گزارش های ویژه هفته دولت با عنوان «اقدام و عمل، ملت–دولت، امیدوار و استوار» به تشریح عملکرد بانک کشاورزی در بخش های مختلف خواهیم پرداخت.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو