عصر بازار

میزان پرداخت بدهی های دولت به بخش های مختلف مشخص شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان پرداخت بدهی دولت از طریق انتشار اوراق مشارکت به هریک از بانک ها، پیمانکاران، شهرداری ها و خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مشخص کردند.

میزان پرداخت بدهی های دولت به بخش های مختلف مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور به دولت اجازه دادند تا جهت پرداخت بدهی خود به طلبکاران از جمله بانک ها، پیمانکاران، شهرداران (با اولویت شهرهای زیرا 20 هزار نفر جمعیت) و بدهی های مربوط به خرید تضمینی محصولات استرات‍ژیک کشاورزی تا معادل 400 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا 50 ساله منتشر و از طریق واگذاری آن به طلبکاران مزبور بر اساس جدول شماره 3 تمام یا بخشی از بدهی های خود را تسویه کند.
    براساس این مصوبه، اصل و سود و هزینه های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه های سنواتی کل کشور پیش بینی و خزانه داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه این اوراق اقدام می کند.
    همچنین به دولت اجازه داده شد معادل سود سررسید شده این اوراق در سال 1395 را از محل فروش اوراق منتشر شده تامین کند.هر گونه تکلیف به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خرید این اوراق ممنوع است.
    براساس این مصوبه، پس از انتشار و فروش اوراق اسلامی، بدهی دولت به طلبکاران بر این اساس تسویه خواهدشد.
    با تصویب نمایندگان مجلس، مطالبات قانونی بانک ها 100 هزار میلیارد ریال، مطالبات پیمانکاران از جمله صداوسیما 205 هزار میلیارد ریال، مطالبات شهرداری ها از دولت 25 هزار میلیارد ریال و بدهی بابت خرید تضمینی محصولات استراتژیک محصولات کشاورزی 70 هزار میلیارد ریال و در مجموع 400 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی