عصر بازار

گزارش رویترز از افزایش صادرات آلمان به ایران پس از لغو تحریم ها

عصر اعتبار- اعلام افزایش صادرات آلمان به ایران در ماههای گذشته و در پی لغو تحریم ها، در خبرگزاری رویترز بازتاب یافت.

گزارش رویترز از افزایش صادرات آلمان به ایران پس از لغو تحریم ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دفتر فدرال آمار آلمان اعلام کرد صادرات آلمان به ایران که بیشتر ماشین آلات و تجهیرات بوده در نیمه نخست امسال میلادی (2016) و در پی لغو تحریم های ایران افزایش یافت.
    طبق اعلام این دفتر، صادرات ایران به آلمان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 15 درصد افزایش به 1.13 میلیارد یورو رسید.
    میشاییل توکوس رئیس اتاق بازرگانی آلمان - ایران گفت، در ایران تقاضای زیادی برای تجهیزات و ماشین آلات وجود دارد.
    وی افزود: در ایران تقاضای فزاینده ای هم برای فناوری در بخش انر‍ژی تجدیدپذیر بخصوص تجهیزات انرژی بادی وجود دارد.
    وی پیش بینی کرد که صادرات آلمان به ایران در ماههای آینده نیز افزایش یابد و گفت که انتظار دارد رقم صادرات در کل سال 2016 به میزان 25 درصد و در سال آینده به میزان 30 درصد افزایش یابد.
    به گزارش ایرنا ، گمرک جمهوری اسلامی ایران دیروز (سه شنبه) اعلام کرد بر اساس تازه ترین آمار، میزان تجارت خارجی ایران از ابتدای امسال تا پایان مردادماه به 35 میلیارد و 817 میلیون دلار رسید.
    به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در پنج ماهه امسال صادرات غیرنفتی ایران کشورمان با 10.22 درصد افزایش در همسنجی با پارسال به 19 میلیارد و 108 میلیون دلار رسید.
    ارزش واردات کشور نیز در مدت پنج ماهه امسال به 16 میلیارد و 709 میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2.85 درصد کاهش نشان می دهد.
    آمار تجارت خارجی ایران در پنج ماهه (منتهی به مرداد) افزایش واردات کالاهای ساخت کشور آلمان را نشان می دهد. صادرات آلمان به ایران در این مدت 29.23 درصد افزایش داشت و حجم واردات ایران از آلمان به 938 میلیون دلار رسید.
    علاوه بر این آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود و رتبه های اول تا چهارم به ترتیب به کشورهای چین با سه میلیارد و 863 میلیون دلار، امارات متحده عربی با دو میلیارد و 862 میلیون دلار، کره جنوبی با یک میلیارد و 263 میلیون دلار و ترکیه با یک میلیارد و 77 میلیون دلار اختصاص یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو