عصر بازار

بهبود شرایط فعالیت صندوق های زمین و مسکن با کاهش نرخ سود بانکی

عصر اعتبار- مدیرصندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم گروه مالی بانک مسکن گفت: با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اکنون بهترین شرایط برای فعالیت صندوق های زمین و مسکن در کشور فراهم شده است.

بهبود شرایط فعالیت صندوق های زمین و مسکن با کاهش نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فرید فیوضاتی حق روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه های بانک مسکن در منطقه 22 تهران افزود: فعالیت و سرمایه گذاری صندوق ها در حوزه ساخت و ساز کشور، مانع افزایش نرخ تورم در جامعه می شود.
    وی با بیان اینکه حضور صندوق ها در بازار سرمایه سبب می شود تا تمام عملیات مالی آنها شفاف باشد، گفت: در بازار سرمایه، نقدینگی مردم به صورت جهت دار در حوزه ساخت و ساز به صورت شفاف مورد استفاده قرار می گیرد تا عملیات اجرایی پروژه های ساختمانی به پایان برسد.
    وی یادآور شد: صندوق های زمین و مسکن در ردیف ابزارهای مالی قرار دارند و تامین منابع مالی آنها از طریق بازار سرمایه با رعایت تمام استانداردها به صورت شفاف طبق جدول زمان بندی انجام می شود.
    صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان یک نهاد مالی است که با دریافت مجوز تاسیس از سازمان بورس اوراق بهادار با شخصیت حقوقی مستقل به عنوان صندوق سرمایه گذاری تشکیل می شود تا از منابع مالی بازار سرمایه برای ساخت و ساز پروژه های ساختمانی سرمایه گذاری و پس از اتمام پروژه آن را در بازار مسکن عرضه می کند.
    فیوضاتی حق، حفظ قدرت سرمایه گذاران، تعدیل ریسک، وجود بازارگردان صندوق در فرابورس و شفافیت مالی را از مزیت های تشکیل صندوق های زمین و ساختمان در بازار بورس اعلام کرد.
    وی گفت: جمع آوری نقدینگی برای تولید مسکن، عرضه واحدهای مسکونی، تقویت بازار سرمایه، کاهش تکیه مالی بخش مسکن به منابع محدود بانکی از دیگر مزیت های تشکیل این صندوق ها در بازار سرمایه توسط گروه مالی بانک مسکن است.
    فیوضاتی حق با اشاره پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان سازی نسیم در منطقه 22 تهران گفت: صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در این پروژه 22 میلیارد و 400 میلیون تومان سرمایه گذاری و با برنامه ریزی مناسب روند تامین منابع مالی آن پیش بینی شده است و پروژه در موعد مقرر در سال 96 به پایان می رسد.
    مدیرصندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم با بیان اینکه برای این صندوق در این پروژه سالیانه بین 21 تا 22 درصد سود در نظر گرفته شده است، گفت: در این پروژه 19 طبقه ای ساخت 15 هزار و 700 مترمربع واحدهای مسکونی با امکانات انباری و پارکنیگ برای واحدها دیده شده است.
    در ادامه «سید امیر رضوی» مدیرعامل شرکت عمران مسکن گستر درباره پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: این پروژه در مهر ماه سال 93 آغاز شده و اکنون به 74 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و با وجود افزایش مساحت آن از 13 هزار و 200 متر مربع به 15 هزار و 700 مترمربع تلاش می کنیم این پروژه را در موعد مقرر به پایان برسد.
    وی با اشاره به رعایت تمام استانداردهای فنی در بخش های مختلف تاسیسات گرمایش و سرمایش این سازه گفت: کمک به توسعه منطقه شهری در غرب تهران، استفاده از اسکلت فلزی و عرشه فولادی، جذب سرمایه از بازار سرمایه و بورس از ویژگی های این پروژه ساخت و ساز گروه مالی بانک مسکن است.
    وی در پایان اظهارداشت: زمین این پروژه متعلق به گروه مالی مسکن بوده و هزینه ساخت این پروژه نیز از طریق پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان نسیم تامین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو